۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81861437
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه: براي برگشت زائران اربعين حسيني آماده ايم

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه اعلام كرد كه مجموعه دستگاه هاي اجرايي استان كرمانشاه خود را براي بازگشت زائران اربعين حسيني آماده كرده اند.

اسدالله رازاني روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: حجم عظيمي از زائران اربعين حسيني براي رفتن به كربلا از طريق استان كرمانشاه خود را به مرز مهران رساندند.
وي يادآور شد: تمهيدات لازم براي استقبال از زائران اربعين حسيني از خرداد ماه انديشيده شده و آمادگي هاي لازم در دستگاه هاي اجرايي استان ايجاد شده است.
استاندار كرمانشاه با اشاره به برگزاري جلسات مكرر ستاد اربعين در كرمانشاه گفت: در اين جلسات پيش بيني هاي لازم براي اسكان، تغذيه، امنيت، بهداشت، حمل و نقل و سوخت انجام شد و كميته هايي مسئوليت رسيدگي به اين مسائل را بر عهده گرفتند.
رازاني عنوان كرد: برآورد اوليه اين است كه 300 هزار نفر از زائران اربعين حسيني از استان كرمانشاه عبور و از اين تعداد زائر تاكنون 200 هزار نفر از خدمات استان شامل اسكان و تغذيه استفاده كرده اند.

**450 زائر در مسير برگشت
استاندار كرمانشاه پيش بيني كرد كه 450 هزار زائر اربعين حسيني در مسير برگشت از كربلاي معلا وارد كرمانشاه شوند.
رازاني اضافه كرد: زائراني كه به تدريج در طول مدت يك هفته راهي كربلا شده اند پس از پايان مراسم اربعين به يكباره به كشور باز مي گردند.
وي با بيان اينكه ميزان ورودي زائران در زمان بازگشت به كرمانشاه افزايش پيدا مي كند، گفت: تمهيدات لازم براي حجم بالاي زائران اربعين حسيني در مدت زماني كوتاه انجام شده است.

**حضور پررنگ مردم براي استقبال از زائرين
استاندار كرمانشاه اشتياق مردم استان براي استقبال از زائران اربعين حسيني را ستودني خواند و اظهارداشت: مردم و خيرين به صورت خودجوش براي استقبال از زائران فعال شدند و كمك هاي بسياري براي خدمات رساني به زائران كرده اند.
رازاني تاكيد كرد: خوشبختانه تا اين لحظه تردد زائران در استان با هيچ گونه اخلالي رو به رو نشده است و شاهد كمترين ميزان ناهماهنگي در ميان دستگاه ها بوده ايم.

** 156 ايستگاه صلواتي در استان
براساس اعلام اداره كل حج و زيارت استان كرمانشاه 156 ايستگاه صلواتي در مسير عبور زائران اربعين حسيني از كنگاور تا حميل در شهرستان اسلام آبادغرب بر پا شده است.
استاندار كرمانشاه با اشاره به ايجاد ايستگاه هاي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني گفت: گاهي در برخي از ايستگاه هاي استان از جمله موكب ماهيدشت در يك لحظه 50 هزار ميهمان وارد مي شدند و مورد استقبال قرار مي گرفتند.
رازائي تصريح كرد: با وجود حجم عظيم ورود زائر به ايستگاه هاي صلواتي شاهد كمترين ميزان بي نظمي و اخلال در ايستگاه ها بوديم.

**رضايتمندي زائران از كرمانشاه
وي به كيفيت خدمات ارائه شده به زائران اربعين حسيني اشاره و عنوان كرد: زائراني كه استان كرمانشاه را براي تردد انتخاب كرده بودند بيشترين ميزان رضايت را داشتند.
استاندار كرمانشاه عنوان كرد: تجارب بسيار ارزشمندي امسال به دست آمد كه به طور قطع از آنها براي سال هاي بعد استفاده مي كنيم تا كيفيت خدمات دهي افزايش پيدا كند.

** اميدواري براي بازشدن خسروي بر روي زائران
رازاني در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينكه 2 سوم حجم زائران اربعين حسيني از مرز مهران راهي كربلا شدند، گفت: در صورتي كه مرزهاي استان كرمانشاه از جمله مرز خسروي بر روي زائران اربعين حسيني باز شود سال آينده بيشترين تردد را از مرزهاي كرمانشاه خواهيم داشت.

** صدور حدود 65 هزار رواديد براي زائران در كرمانشاه
براساس اعلام نمايندگي وزارت امور خارجه در غرب كشور تا ديروز (دوشنبه) حدود 65 هزار رواديد براي زائران اربعين حسيني از سوي كنسولگري عراق در كرمانشاه صادر شده است.
7445/8066