۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81861736
T T
۰ نفر
روادید تا روز پنجشنبه در بستان و سوسنگرد صادرمی شود

اهواز - ایرنا - فرماندار دشت آزادگان گفت: صدور روادید برای زائران اربعین حسینی تا روز پنجشنبه 12 آذر در شهرهای بستان و سوسنگرد ادامه می یابد.

جاسم مجیدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه افزود: همه كسانی كه به هر دلیلی تاكنون نتوانسته اند برای كربلای معلی روادید بگیرند می توانند به دفاتر فرعی كنسولگری عراق در این 2 شهر مرزی مراجعه كنند تا فوری برای آنان روادید صادر شود.
وی همچنان هزینه روادید انفرادی را 40 دلار و ویزای گروهی را 30 دلار بیان كرد و گفت: تاكنون اجازه خروج بدون ویزا برای سفر به كربلا داده نشده است.
مجیدی پور به كسانی كه بیرون از پایانه مرزی چذابه منتظر خروج از كشور بدون ویزا هستند توصیه كرد در فرصت باقیمانده برای صدور روادید اقدام كنند.
فرماندار دشت آزادگان بار دیگر تاكید كرد به هیچ وجه اجازه خروج از كشور بدون انجام تشریفات قانونی داده نمی شود.
در شب و روز گذشته شماری از مشتاقان زیارت امام حسین (ع) كه بیرون از پایانه مرزی چذابه تجمع كرده بودند در چند نوبت قصد داشتند بدون ویزا به عراق بروند كه با ممانعت نیروهای انتظامی و مرزبانی به بیرون از پایانه هدایت شدند.
این افراد به صورت گروهی همچنان منتظر اعلام خروج بدون ویزا از سوی مسئولان انتظامی هستند ولی هر ساعت از تعداد آنان كاسته می شود و برای دریافت ویزا به شهرهای بستان و سوسنگرد مراجعه می كنند.
مرز چذابه یكی از دو كانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است.
تاكنون حدود 330 هزار زائر اربعین حسینی به صورت قانونی و با انجام تشریفات اداری راهی نجف اشرف و كربلای معلی شدند.
از چند روز پیش بازگشت تدریجی زائران از پایانه مرزی چذابه شروع می شود.
2077/6065
۰ نفر