۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81861778
T T
۰ نفر

بازگشت 80 هزار زائر اربعيني از مرز شلمچه به كشور

۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81861778
بازگشت 80 هزار زائر اربعيني از مرز شلمچه به كشور

آبادان-ايرنا-معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه خرمشهر گفت:80 هزار زائر از زمان آغاز بازگشت زائران اربعين به كشور، از مرز شلمچه وارد ايران شده اند.

ولي الله حياتي سه شنبه در گفت و گو با ايرنا گفت:از ابتداي آغاز سفر معنوي پياده روي اربعين تاكنون، 400 هزار زائر از نقطه مرزي شلمچه به عراق عزيمت كرده اند كه از اين تعداد 20 هزار تبعه كشورهاي تركيه، روسيه، پاكستان، افغانستان، هندوستان، كشورهاي شمال آفريقاي جنوبي، آذربايجان و كشورهاي حوزه خليج فارس هستند.
فرماندار ويژه استان خوزستان گفت:300 دستگاه اتوبوس نيز در پايانه مرزي شلمچه براي جابجايي زائران به نقاط مختلف كشور و پنج رام قطار در مسير خرمشهر به تهران و مشهد در نظر گرفته شده است.
حياتي روند تردد زائران در پايانه مرزي شلمچه را روان خواند و گفت:مشكل ترافيكي در اين مسير وجود ندارد.
حياتي تصريح كرد:بازگشت زائران به كشور از روزهاي گذشته از اين مرز آغاز شده و تمهيدات لازم نيز براي ورود آسان آنان به كشور انديشيده شده است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به مقصد كربلاي معلا هستند.
مسير اهواز- چذابه حدود 110 كيلومتر و خرمشهر- شلمچه نيز 30 كيلومتر مي باشد كه زائران عتبات عاليات همه ساله از اين دو مسير راهي كشور عراق مي شوند.
در ايام اربعين پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه براي حضور در عزاداري اربعين در كربلاي معلا تردد كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون نفر افزايش يابد.
7104/3017/6125