۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81861798
T T
۰ نفر

بازگشت 80 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه به كشور

۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81861798
بازگشت 80 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه به كشور

آبادان-ایرنا- معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:80 هزار زائر از زمان آغاز بازگشت زائران اربعین به كشور، از مرز شلمچه وارد ایران شده اند.

ولی الله حیاتی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:از ابتدای آغاز سفر معنوی پیاده روی اربعین تاكنون، 400 هزار زائر از نقطه مرزی شلمچه به عراق عزیمت كرده اند كه از این تعداد 20 هزار تبعه كشورهای تركیه، روسیه، پاكستان، افغانستان، هندوستان، شمال آفریقای جنوبی، آذربایجان و حوزه خلیج فارس هستند.
فرماندار ویژه خرمشهرگفت:300 دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه برای جابجایی زائران به نقاط مختلف كشور و پنج رام قطار در مسیر خرمشهر به تهران و مشهد در نظر گرفته شده است.
حیاتی روند تردد زائران در پایانه مرزی شلمچه را روان خواند و گفت:مشكل ترافیكی در این مسیر وجود ندارد.
حیاتی تصریح كرد:بازگشت زائران به كشور از روزهای گذشته از این مرز آغاز شده و تمهیدات لازم نیز برای ورود آسان آنان به كشور اندیشیده شده است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد كربلای معلی هستند.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 كیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 كیلومتر می باشد كه زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی كشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در كربلای معلی تردد كردند كه پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یك میلیون نفر افزایش یابد.
7104/3017/6125 / 1539
۰ نفر