سه هزار و 600 دستگاه وسيله نقليه آماده بازگرداندن زوار كربلا است

كرمانشاه - ايرنا - معاون حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه از آماده كردن سه هزار و600 دستگاه وسيله نقليه سبك و سنگين براي جا به جايي و بازگرداندن زوار عتبات عاليات و كربلاي معلا است.

به گزارش خبرنگار ايرنا جليل الماسي روز سه شنبه در جلسه هماهنگي بازگشت زائران كربلا كه در سرسراي جلسات فرمانداري كرمانشاه برگزار شد اظهار كرد: 300 دستگاه اتوبوس، يك هزار و 300 دستگاه خودروي سواري مسافربر و دو هزار دستگاه ميني بوس براي انتقال مسافران كربلا در نظر گرفته شده است.
وي همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هنگام انتقال زائرين به كربلا نيز گفت: تردد در محورهاي استان بخصوص مسير كرمانشاه - اسلام آبادغرب - حميل نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده بود.
الماسي يادآور شد: امسال 90 درصد از زائران كه به استان كرمانشاه آمده بودند، مسير حميل را براي رفتن به مرز مهران انتخاب كردند.
معاون حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه همچنين با اشاره به دو برابر شدن مصرف سوخت در پمپ بنزين ها، خاطرنشان كرد: طي روزهاي گذشته به طور متوسط روزانه 60 دستگاه تانكر، سوخت مورد نياز را در اين اماكن تخليه مي كنند.
وي همچنين از تشديد نظارت ها بر اماكن خدمات رفاهي بين راهي و پايانه شهيد كاوياني شهر كرمانشاه خبر داد و افزود: بازرسين ما به همراه بازرسين سازمان صنعت و معدن و تجارت به صورت مرتب از آن ها بازديد مي كنند.
فردا (چهارشنبه) مصادف با اربعين حسيني است و عمده زائران عتبات عاليات از فردا شب به كشور باز مي گردند كه حدود 90 درصد آن ها مسير مهران - اسلام آبادغرب - كرمانشاه را براي بازگشت انتخاب مي كنند.
7458/8066