۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۵
کد خبر: 81862165
T T
۰ نفر

معاون اول رییس جمهوری وارد منطقه آزاد اروند شد

۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۵
کد خبر: 81862165
معاون اول رییس جمهوری وارد منطقه آزاد اروند شد

آبادان-ایرنا-اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری لحظاتی پیش به منظور دیدار از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه و شركت در مراسم كلنگ زنی مركز سلامت شلمچه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد منطقه آزاد اروند شد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان، ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر، سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان از معاون اول رئیس جمهوری استقبال كردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می كنند.
جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این سفر، از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه بازدید كرده و همچنین، در آیین كلنگ زنی احداث مركز سلامت شلمچه با اعتبار 76 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند شركت می كند.
قرار است مركز سلامت شلمچه در زمینی به مساحت 7000 متر مربع و زیر بنای 2600 مترمربع در مدت زمان یكسال و در یك مرحله ساخته شود.
در این مركز بخش فوریت های پزشكی و اورژانس، خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماریها و مركز قرنطینه مرزی، بخش درمان سرپایی و بستری موقت برای چند ساعت، واحد هماهنگی و پذیرش گردشگران سلامت پیش بینی شده است.
ارائه این خدمات در طول سال به كاروانهای راهیان سرزمین نور، زائرین عتبات عالیات، گردشگران و تجار منطقه است، ولی در ایامی كه زائران با حجم بالا در حال تردد در مرز می باشند مراقبت ها و فعالیت های حوزه بهداشت و درمان این زمینه افزایش می یابد.
مرز شلمچه از گذرگاه های زمینی عبور زائران برای سفر از خوزستان به عراق و عتبات عالیات است.
از ابتدای ماه صفر تاكنون بیش از 400 هزار زائر به منظور شركت در آیین های اربعین حسینی در عراق، از مرز شلمچه عبور كرده اند.
3015/7104/6125