استاندار ايلام: تمهيدات لازم براي تسهيل بازگشت زائران اربعين از مرز مهران انديشيده شده است

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام با اشاره به آغاز دور بازگشت زائران اربعين حسيني از عتبات عاليات گفت: تمهيدات لازم براي تسهيل در بازگشت زائران از مرز مهران انديشيده شده است.

محمدرضا مرواريد شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هم اكنون مرز زرباطيه عراق نيز بر روي خروج زائران همانند مرز مهران بسته شده و تنها معابر ورودي اين دو مرز باز است.
وي افزود: ورود زائران از عتبات عاليات نيز بتدريج در حال افزايش است بطوريكه تا ظهر امروز بيش از 33 هزار زائر از مرز مهران وارد كشور شدند.
مرواريد با بيان اينكه امكانات مرز مهران اينك براي خدمت رساني به زائران ورودي بكارگيري شده، تاكيد كرد: همه سعي و تلاش مسئولان فراهم كردن شرايط مناسب براي ورود زائران به كشور و بازگشت به شهرهاي مختلف است.
رئيس ستاد اربعين استان ايلام گفت: با هماهنگي هاي انجام شده اتوبوس هاي شركت واحد براي انتقال زائران به پاركينگ ها و همچنين اتوبوس هايي براي انتقال آنها به شهرهاي مختلف در پايانه مرزي مهران مستقر شده اند.
وي يادآور شد: بدليل شرايط جوي و حجم ترددها برخي از جاده هاي استان ايلام از جمله جاده ايلام - مهران و بالعكس با ترافيك سنگيني در برخي نقاط بويژه ورودي و خروجي هاي شهر مهران مواجه است.
مرواريد ضمن اينكه از مردم خواست براي خروج از مرز ديگر به مهران مراجعه نكنند، اظهار كرد: پيش بيني مي كنيم در روزهاي آينده حجم ورود زائران از اين مرز به كشور بيشتر شود.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي ايلام اين روزها به كانون اصلي تردد زائران عتبات عاليات تبديل شده است بطوريكه براساس اعلام مسئولان بيش از 800 هزار زائر در ايام منتهي به اربعين از اين مرز وارد كشور عراق شدند.
9002