۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۹:۲۲
کد خبر: 81862668
T T
۰ نفر
باران برای برخی زائران در شهر مهران مشكلاتی ایجاد كرد

ایلام - ایرنا - بارش شدید باران كه از شبانگاه سه شنبه در شهرستان مرزی مهران آغاز شده بود و تا روز چهارشنبه نیز ادامه یافت باعث اختلال در تردد خودورها و زائران پیاده در این شهرستان مرزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیاری از زائران روز چهارشنبه در مسیر برگشت خود از پایانه مرزی با ترافیك سنگین و شدید ورودی های شهر مهران مواجه شدند و تردد با كندی انجام شد.
با توجه خاكی بودن زمین های در نظر گرفته شده برای پارك خودروها و بارش شدید باران، جابه جایی خودروهای پارك شده زائران در پاركینگ های سطح شهر مهران با مشكل مواجه شد.
تا لحظه مخابره خبر كسب اطلاع شد كه مسوولان ذیربط در تلاش هستند روند عبور و مرور را در شهر مهران و مشكلات مربوط به پاركینگ خودرها را بر طرف كنند كه این موضوع علاوه بر زمان بر بودن، بدلیل بارش شدید باران، موجب تاخیر در ترددها شده است.
روند تردد خودروها در این شهرستان مرزی در لحظه مخابره خبر بسیار كند بود و پایگاه های پلیس راه مستقر در شهر در حال خدمات رسانی به زائران و فراهم كردن شرایط برای تردد زائران پیاده و خودروهای عمومی بودند.
براساس اعلام پلیس راه انتظامی استان ایلام، جاده ایلام - مهران و بالعكس نیز در اوایل چهارشنبه با ترافیك سنگین مواجه است و تردد خودروها به كندی انجام می شود.
از دو روز پیش تاكنون بیش از 90 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران همچنان در حال افزایش است ضمن اینكه مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پاركینگ ها با استفاده از اتوبوس های شركت واحد فراهم كرده اند.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
6119/9002/6034