زائران ساكن در شهرهای جنوبی كشور از جاده مهران - دهلران - اندیمشك تردد كنند

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی استان ایلام از زائران بازگشتی از عتبات عالیات كه ساكن شهرهای جنوبی كشور هستند خواست از جاده مهران - دهلران - اندیمشك تردد كنند كه بار ترفیكی كمتری دارد.

به گزارش ایرنا، سردار علی دولتی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار كرد: هم اكنون در جاده های ورودی به شهر مهران شاهد ترافیك سنگین خودروها هستیم كه برای رفع این مشكل نیاز به همكاری زائران با عوامل پلیس راه داریم.
وی همچنین به زائران برگشتی از آیین های اربعین حسینی كه عازم استان های لرستان، مركزی و شهرهای مناطق مركز كشور هستند توصیه كرد از مسیر جاده ملكشاهی - دره شهر - پل دختر تردد كنند.
سردار دولتی به زائرانی كه مقصد آنها استان های كرمانشاه، همدان و شهرهای شمالی كشور است و از جاده مهران - ایلام تردد می كنند خواست با توجه به به حجم سنگین تردد خودروها در این جاده و بارش باران و لغزندگی سطح جاده حتما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت كرده و با سرعت مجاز رانندگی كنند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی نباشیم.
وی با اشاره به بارش باران در شهرستان مرزی مهران افزود: تمامی دستگاه های اجرایی از جمله پلیس برای خدمات رسانی به زائران در آماده باش كامل بسر می برند و امیدواریم بتوانیم با نظم و انضباط خدمات بیشتری را به زائران در زمان بازگشت به كشور ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاكنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پاركینگ ها با استفاده از اتوبوس های شركت واحد اندیشیده اند.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
6119/9002