۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81862773
T T
۰ نفر

اصفهان در اربعين لاله هاي كربلا غرق در ماتم شد

۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81862773
اصفهان در اربعين لاله هاي كربلا غرق در ماتم شد

اصفهان- ايرنا- استان اصفهان در چهلمين روز شهادت سالار شهيدان و يارانش، سياهپوش عزاي لاله هاي سرخ كربلا شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، مساجد، تكايا، حسينيه ها و نيز منازل شخصي در اصفهان در روز اربعين به عزاداري و پخش نذري پرداختند و دسته هاي عزاداري با حضور در خيابان هاي تك تك شهرهاي استان اصفهان عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهيدان و خاندان پاك ائمه اطهار ابراز كردند.
امروز ميدان امام علي (ع) شهر اصفهان نيز شاهد اجتماع بزرگ عزاداران حسيني بود كه از ساعات اوليه صبح هيات هاي مذهبي اصفهان با حضور در اين ميدان به سوگواري پرداختند.
نزديك به يكصد هيات مذهبي برادران و 50 هيات بانوان در اين مراسم حاضر شدند.
همچنين امروز مراسم عزاداري اربعين حسيني در جوار 300 بقعه متبركه در استان اصفهان در حال برگزاري است.
ويژه‌ برنامه‌هاي اربعين حسيني در امامزاده هلال ابن علي (ع) آران و بيدگل و امامزاده آقا علي عباس (ع) بادرود با حضور گسترده هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري برگزار ‌شد.
در شهرستان اصفهان نيز مردم مومن و عزادار اصفهان در جوار 18 بقعه متبركه ناحيه يك اصفهان به سوگواري پرداختند.
براساس سنت چندين ساله نيز روز اربعين تعداد زيادي از دسته هاي عزاداري و گروه هاي تعزيه با حضور در امامزاده شاه كرم به اجراي مراسم عزاداري ويژه اين روز در منطقه فرودگاه اصفهان پرداختند.
امروز خانه به خانه و سينه به سينه قلب ها در عشق حسين (ع) و ياران وفادارش دو چندان مي تپد و شهرها سياهپوش شهداي واقعه كربلا شده اند گويي كه به راستي عاشورا و كربلا هنوز هم جاريست و هر روز بيش از گذشته حق و حقيقت را نمايان مي كند.
آري، اينجا در بطن زمانه، عاشورا و اربعين آيين و مذهب نمي شناسد، اينجا مسيحي و كليمي در كنار مسلمانان براي حسين (ع) و واقعه عاشورا اشك ميريزد و آن را با تمام وجود باور دارد.
محله هاي حاشيه كليساي حضرت مريم (س) شهر اصفهان و در منطقه كوچه سنگتراش ها، هرساله شاهد حضور ارمني هاي شهر اصفهان در مراسم هاي عزاداري محرم و اربعين است.
گ/7135/ 6022