۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81862946
T T
۰ نفر
سردار امیری: جاده مهران - ایلام  با ترافیك سنگین روبه رو است

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از ترافیك سنگین و پرحجم جاده مهران - ایلام خبر داد و گفت: زائران در بازگشت از آیین بزرگ اربعین حسینی، عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد نداشته باشند و بقدر كافی استراحت كنند.

به گزارش ایرنا، سردار موسی امیری روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار كرد: موج بازگشت زائران به كشور وارد سومین روز خود شده اگر چه در اوایل روند تردد ملایم بود اما با توجه به ورود حجم زیادی از زائران به كشور از مرز مهران، ترافیكی سنگین در جاده مهران - ایلام ایجاد شده است.
وی افزود: شهر مهران گنجایش یكباره چندین هزار زائر را ندارد و این موضوع در كنار بارش باران باعث افزایش حجم ترافیك در این شهر شده است با این حال ماموران پلیس راهور در تلاش هستند تا این گره ترافیكی روان شود.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: هم اكنون در دو پایانه مرزی چزابه و شلمچه در استان خوزستان هبچ گونه مشكل ترافیكی وجود ندارد و عبور و مرور خودروها با شرایط عادی در حال انجام است.
سردار امیری به مسافران توصیه كرد در هنگام بازگشت از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد خودداری كرده و طوری برنامه ریزی كنند كه در هنگام خستگی اقدام به رانندگی نكنند زیرا كه سلامت آنها از همه چیز مهم تر است.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاكنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پاركینگ ها با استفاده از اتوبوس های شركت واحد اندیشیده اند.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
3032/9002/ 6042
۰ نفر