۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴
کد خبر: 81863028
T T
۰ نفر
یك هزار دستگاه وسیله نقلیه برای جابجایی زائران در مهران استقرار یافته است

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام در خصوص آمادگی برای ورود زائران به كشور گفت: یك هزار دستگاه وسیله نقلیه با هماهنگی سپاه استان برای حمل و جابجایی زائران در نقاط مختلف از جمله پایانه مرزی مهران مستقر شده است.

سردار سید صادق حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: 700 دستگاه اتوبوس بین شهری توسط شركت جوان سیر ایثار وابسته به سپاه زائرانی كه قصد ورود به كشور را دارند از مرز به پایانه، ایلام و شهرها و استان های نزدیك منتقل می كنند.
وی افزود: همچنین 300 دستگاه تریلی و كامیون با قابلیت حمل افراد متعلق به این دستگاه نظامی نیز برای حمل و نقل زائران در پایانه مرزی به توقفگاه ها و پاركینگ های شهر مهران استقرار یافته است.
سردار حسینی با اشاره به استقرار چهار فروند بالگرد امداد و نجات در مهران تاكید كرد: با همكاری شهرداری تهران و سازمان های همیاری شهرداری ها و همچنین پایانه های كشور 2 توقفگاه در محوطه پایانه برای اتوبوس و خودروهای بین شهری و یك توقفگاه نیز برای انتقال زائران از پایانه مرزی تا شهر مهران ایجاد شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر خدمات ارائه شده، تعدادی از نیروهای سپاه به كمك نیروهای انتظامی مستقر در پایانه شتافته اند و در كنترل ترافیك و نظم بخشی به تردد و عبور و مرور وسایل نقلیه همكاری می كنند.
فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام گفت: مهران بعنوان امن ترین و نزدیكترین مرز به شهرهای مذهبی عراق برای ورود به كشور از سوی زائران زیادی انتخاب شده است اما این مرز جوابگوی حجم زیاد زائران نیست و برای سال آینده بهتر است معبر دیگری در استان ایلام در نظر گرفته شود.
وی افزود: باید دولت ردیف اعتباری ویژه برای تردد زائران اربعین از مرز مهران در نظر بگیرد چرا كه با توجه به حجم انبوه زائران مشتاق زیارت كربلا و شركت در آیین پیاده روی، اربعین به یك موضوع جهانی و كلان ملی تبدیل شده است.
سردار حسینی اضافه كرد: دولت باید زیرساخت های لازم در مرز مهران را ایجاد كند، توسعه راه ها و چهار خطه كردن محور ایلام - مهران، احداث اماكن اقامتی و زائرسراها در پایانه مرزی و طول مسیرهای منتهی به مهران، ایجاد سرویس های بهداشتی و حمام، وسایل حمل و نقل را در دستور كار خود قرار دهد.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاكنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است، بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به شهرهای تهران، قم و اصفهان از مبدا مهران در نظر گرفته شده و تعداد زیادی اتوبوس شركت های واحد اتوبوس رانی نیز مسئولیت انتقال زائران تا پاركینگ ها را بر عهده دارند.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پاركینگ ها با استفاده از اتوبوس های شركت واحد اندیشیده اند.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
7172/9002