۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱
کد خبر: 81863033
T T
۰ نفر
معاون حوزه هاي علميه كشور:اربعين نماد بلوغ حركتي است كه تاريخ را تحت تاثير قرار مي دهد

اهواز- ايرنا- معاون آموزش و امورحوزه هاي علميه كشور گفت: اربعين نماد تشيع امت اسلام و نماد بلوغ حركتي است كه بايد تاريخ را تحت تاثير خود قرار دهد.

به گزارش ايرنا آيت الله عبدالكريم فرحاني چهارشنبه در حاشيه بازديد از پايانه مرزي چذابه درجمع خبرنگاران اظهاركرد: حماسه اربعين حسيني سال به سال پرشورتر برگزار مي شود و به همين دليل يايد زيرساخت هاي لازم براي خدمت رساني به زائران در پايانه هاي مرزي فراهم شود.
وي خدمت رساني موكب ها به زائران اربعين حسيني را به نسبت سال گذشته مطلوب تر ارزيابي كرد و افزود:عشاير غيور و ولايتمدار خوزستان اين بار هم در همايش بزرگ تشيع در اربعين حسيني دين خود را ادا كرده و موكب ها را با تمامي ظرفيت هاي خود به امر خدمت رساني به زائران بر پا كرده اند.
معاون حوزه هاي علميه كشور به بي كفايتي آل سعود در اداره امور حج اشاره كرد و گفت: راهپيمايي 20 ميليوني تشيع را مردم مديريت مي كنند اما آل سعود و وهابيون با تمامي دلارهاي نفتي خود بازهم توان ساماندهي سه ميليون زائر خانه خدا را نداشتند.
وي با قدرداني از تمامي مسئولان استاني و كشوري درجهت فراهم كردن امكانات لازم براي رفاه زائران بر رسيدگي هرچه بيشتر به زيرساخت هاي پايانه هاي مرزي كشور تاكيد كرد و گفت: در راستاي فراهم كردن زيرساخت هاي لازم براي خدمت رساني به مردم اقدامات خوبي صورت گرفته اما كافي نيست چرا كه اين حجم حضورميليوني مردم ايجاب مي كند كه فعاليت ها براي خدمت رساني به مردم بيشتر شود.
آيت الله فرحاني به برقراري امنيت كامل در مرزهاي استان اشاره كرد و افزود: در تمامي زمينه ها بخصوص در برقراري نظم و امنيت اقدامات خوبي صورت گرفته است.
مرز چذابه يكي از دو مرز اصلي خوزستان با كشور عراق است كه در 110 كيلومتري غرب اهواز قرار گرفته است.
7152