۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81863098
T T
۰ نفر
استاندار ایلام: مشكلی برای اسكان زائران در زمان بازگشت نداریم

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: با اتخاذ تدابیر و اقدامات بعمل آمده هیچ گونه مشكلی برای اسكان زائران در زمان بازگشت به كشور از طریق مرز بین المللی مهران در مرز و شهر مهران وجود ندارد.

محمد رضا مروارید عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با توجه به حجم ورود زائران به كشور، علاوه بر محل‌های اسكان در پایانه مرزی، سطح شهر مهران و شهرستان ایلام، هر اندازه كه چادر در استان موجود بوده برای اسكان اضطراری زائران در نقاط مختلف شهر مهران و پایانه مرزی بر پا شده است.
وی افزود: تمامی مدارس، حسینیه‌ها، تكایا و منازل شهر مهران و برخی از مناطق ایلام برای اسكان زائران در زمان بازگشت به كشور در نظر گرفته شده است و با كمك هلال احمر این محل‌ها به سیستم های گرمایشی، پتو و موكت مجهز شده اند.
استاندار ایلام با اشاره به اینكه موج بازگشت زائران هر لحظه در حال افزایش است، تاكید كرد: بر اساس پیش‌بینی‌های بعمل ‌آمده حجم بازگشت زائران از مرز مهران بیش از تعداد زائران خروجی از دیگر مرزها است كه در این خصوص تدابیر لازم برای جابجایی زائران به شهرهای مبدا اندیشیده شده است.
مروارید یادآور شد: هم اكنون فرایند جابجایی زائران از مهران به شهرهای مقصد در حال انجام است و با توجه به اینكه اغلب زائران از خودروهای شخصی برای سفر به مهران استفاده كرده اند لذا به اندازه كافی اتوبوس برای انتقال زائران وجود دارد و در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی نیست.
وی با اشاره به بارش باران در استان ایلام و بویژه شهرستان مهران گفت: با توجه به بارش شدید باران، برخی از پاركینگ هایی كه در زمین های كشاورزی اطراف مهران احداث شده بودند دچار آبگرفتگی شده و خودروهای پارك شده در گل و لای ماندند كه با بكارگیری ماشین آلات سنگین تلاش برای خروج این خودروها در حال انجام است.
استاندار ایلام همچنین به آمار زائران بازگشتی به كشور از مرز مهران اشاره كرد و افزود: از ابتدای امروز تا ساعت 15 در مجموع بیش از 70 هزار زائر وارد كشور شدند كه این تعداد تا پایان روز جاری به بیش از 100 هزار نفر می رسد.
مروارید تقاضای زائران برای خروج از مرز در پایانه مرزی مهران را از مشكلات موجود دانشت و گفت: حدود دو هزار نفر همچنان در این مرز تقاضای خروج از كشور دارند در حالیكه مرز برای خروج بسته شده و طرف عراقی هیچ خدماتی ارائه نمی كند.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاكنون بیش از 180 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پاركینگ ها با استفاده از اتوبوس های شركت واحد اندیشیده اند.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
3032/9002