۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۹
کد خبر: 81863164
T T
۰ نفر

85 هزار زائر از مرز مهران وارد كشور شدند

۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۹
کد خبر: 81863164
85 هزار زائر از مرز مهران وارد كشور شدند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: آمار ورود زائران از عتبات عالیات از نخستین ساعت امروز تاكنون 85 هزار نفر است كه پیش بینی می كنیم این تعداد تا پایان امشب (ساعت 24) به بیش از 140 هزار نفر برسد.

حسین كلانتری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: روز سه شنبه (دیروز) نیز 75 هزار زائر از این مرز وارد كشور شدند كه در مجموع این دو روز تاكنون بیش از 160 هزار زائر بدون كمترین مشكل از طریق مرز مهران وارد كشورمان شده اند.
وی با بیان اینكه روند ورود زائران از مرز مهران تا یك هفته آینده ادامه دارد، افزود: براساس پیش بینی ها روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیك ورود زائران بازگشتی از عتبات عالیات به مرز مهران است بنابراین از هر نظر برای پذیرش تعداد زیاد زائران در این مرز آمادگی كامل داریم.
كلانتری با بیان اینكه به اندازه كافی و مورد نیاز اتوبوس برای انتقال زائران به شهرهای مختلف كشور پیش بینی و در پایانه مرزی مهران مستقر شده است، گفت: البته بخش زیادی از زائران با خودروهای شخصی به مهران آمده اند كه برای انتقال آنها از پایانه تا پاركینگ ها تمهیدات لازم اندیشیده شده و اتوبوس های شركت واحد برای این منظور آماده انتقال و جابجایی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: هم اكنون بار ترافیكی جاده مهران - ایلام بدلیل حجم زیاد ورود زائران از مرز به سمت شهرهای مختلف كشور سنگین است ولی در جاده مهران - ملكشاهی - ایلام شاهد ترافیك روان هستیم.
وی تاكید كرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان ستاد اربعین و قرارگاه ترافیكی اربعین مستقر در مهران، حدود 30 درصد بار ترافیكی جاده مهران - ایلام به جاده مهران - دهلران منتقل شده و زائران ساكن در شهرهای جنوبی كشورمان به تردد در این جاده هدایت می شوند.
وی از زائران بازگشتی از آیین های اربعین حسینی در كشور عراق خواست بدون عجله و شتاب به كشور برگردند و سفر خود را مدیریت كنند تا در هنگام ورود به كشور با معطلی برای ورود مواجه نشوند.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام به زائران ورودی به كشور توصیه كرد: با توجه به حجم ترافیك در جاده مهران - ایلام یك شب را میهمان مردم و موكب های پذیرایی و اسكان صلواتی مستقر در پایانه مرزی و شهر مهران باشند و سپس به سمت شهرهای خود حركت كنند تا حجم ترافیك سبك تر شود.
كلانتری با تقدیر از همكاری و مشاركت گسترده مردم استان ایلام در ایجاد و برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از زائران افزود: امكان اسكان و پذیرایی از زائران در مسیر ترددشان از جاده های استان ایلام در شهرهای دهلران، ملكشاهی، ایوان، ایلام و سرابله به خوبی فراهم است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافربری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
9002