۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۰
کد خبر: 81863205
T T
۰ نفر

ترافیك در جاده مهران - ایلام سنگین ولی روان است

۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۰
کد خبر: 81863205
ترافیك در جاده مهران - ایلام سنگین ولی روان است

ایلام - ایرنا - رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: هم اكنون ترافیك در جاده ارتباطی اصلی مهران - ایلام و بالعكس سنگین ولی روان است و تردد خودروها به كندی انجام می شود.

سرهنگ محسن ناصری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: حجم ترافیك این جاده در مقایسه با صبح و ظهر امروز بسیار كمتر شده است ولی همچنان تردد خودروها در دو باند رفت و برگشت این جاده با كندی صورت می گیرد.
وی افزود: این كندی تردد بخاطر بارش پراكنده باران، لغزنده بودن جاده، مه گرفتگی در گردنه ها و مناطق مرتفع است ضمن اینكه تردد خودروهای سنگین حامل مواد غذایی و آب معدنی برای ایستگاه های صلواتی مستقر در پایانه مرزی نیز از دیگر دلایل كندی ترددها است.
سرهنگ ناصری با بیان اینكه تیم های گشت ثابت و سیار پلیس راه در طول این مسیر مشغول روان سازی ترافیك هستند، تاكید كرد: جاده مهران - ملكشاهی - ایلام نیز بعنوان مسیر كمكی برای تردد وسایل نقلیه سبك در نظر گرفته ایم كه بار ترافیكی جاده مهران - ایلام را كاهش دهد.
وی با اشاره به اینكه تصادف فوتی در روز جاری در جاده های استان نداشتیم، یادآور شد: تنها برخورد خودرو با عابر پیاده در شهرستان دهلران منجر به جراحت شدید این عابر نوجوان شد كه پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام از رانندگان وسایل نقلیه شخصی حامل زائران اربعین حسینی خواست با توجه به حجم تردد در جاده های این استان، كم عرض بودن و پیچ های خطرناك با سرعت مطمئنه رانندگی كرده و از سرعت و سبقت غیر مجاز برای حفظ سلامت خود و سرنشینان دیگر خودرها خودداری كنند.
سرهنگ ناصری حفظ آرامش و رانندگی بدون عجله و شتاب را به رانندگان یادآوری كرد و گفت: با توجه به شرایط جوی و ترافیكی، رانندگان وسایل نقلیه قبل از حركت از سالم بودن برف پاك كن، بخاری و سیستم روشنایی خودروهای خود اطمینان حاصل كنند و به توصیه ها و هشدارهای ماموران پلیس راه توجه كافی داشته باشند.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافربری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
9002