۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۵۳
کد خبر: 81863250
T T
۰ نفر

استاندار ایلام: 120 هزار زائر وارد كشور شدند

۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۵۳
کد خبر: 81863250
استاندار ایلام:  120 هزار زائر وارد كشور شدند

ایلام - ایرنا - استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت : از صبح امروز تاكنون 120 هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران وارد كشور شدند.

محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: روز دوشنبه 35 هزار و روز سه شنبه نیز 75 هزار زائر از این مرز وارد كشور شدند.
وی با بیان این كه در مجموع این سه روز تاكنون حدود 210 هزار زائر بدون كمترین مشكلی از طریق این مرز وارد كشور شدند، افزود: روند ورود زائران با توجه به اتمام آیین اربعین حسینی رو به افزایش است.
مروارید تاكید كرد: برغم حجم بالای تردد زائران با تدابیر اتخاذ شده و تامین خودروهای حمل و نقل، انتقال زائران از مرز به شهرهای مختلف كشور و همچنین پاركینگ های شهر مهران با سهولت در حال انجام است.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
بخش عمده ای از این زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران آمده اند بطوریكه بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده است.
صدها دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی و مسافربری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر هستند.
شبك **9002 **1917
۰ نفر