محدوديت هاي ترافيكي براي بازگشت روان زائران اربعين حسيني از مرزهاي چذابه و شلمچه

اهواز- ايرنا- رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: تمامي تمهيدات لازم براي ايجاد محدوديت هاي ترافيكي و كنترل جاده هاي استان براي بازگشت زائران از مرزهاي چذابه و شلمچه انديشيده شده است.

سرهنگ عادل مجدمي روز چهارشنبه در پايانه مرزي چذابه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به تمهيدات راهنمايي و رانندگي استان براي برقراري نظم و كنترل ترافيك در جاده هاي استان اشاره داشت و اظهاركرد: محدوديت هاي ترافيكي تا 15آذر ماه در جاده هاي منتهي به مرزهاي شلمچه و چذابه ادامه مي يابد.
وي با بيان اين كه موج بازگشت زائران اربعين حسيني از روز دوشنبه آغاز شده است گفت: در زمان حاضرلحظه به لحظه بر تعداد زائران بازگشته از كربلا از مرزهاي شلمچه و چذابه افزوده مي شود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان رعايت مقررات ايمني و ترافيكي در رانندگي را يكي از ضرورت هايي دانست كه زائران در طول مسير بازگشت بايد به آن توجه داشته باشند تا دچار حادثه نشوند.
وي خستگي رانندگان را در طول مسير بازگشت حادثه ساز دانست و گفت: باتوجه به اين كه در جاده هاي خوزستان موكب هاي زيادي مستقر هستند از زائران درخواست مي شود كه در صورت خستگي لحظاتي را در اين موكب ها استراحت و پس از آن به مسير خود ادامه دهند.
مجدمي عجله و شتاب را يكي ديگر از موارد بروز حوادث جاده اي عنوان كرد و از رانندگان خواست در طول مسير نكات ايمني را رعايت كرده و از سبقت هاي بي جا خودداري كنند.
وي گفت: در روزهاي پس از اربعين با حجم ترافيك در جاده هاي استان سنگين است از اين رو سرعت غيرمجاز و توقف هاي بي جا در طول مسير مي تواند حوادث ناگواري را به همراه داشته باشد.
مجدمي بر استفاده زائران از وسايل نقليه عمومي تاكيد كرد و گفت: هيچگونه مشكلي در تردد خودروهاي نقليه عمومي نداريم و تا آنجا كه امكان دارد زائران براي بازگشت از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند چرا كه هم از نظر امنيت و هم از نظر هزينه اي براي آن ها باصرفه تر است.
خوشبختانه با تمهيدات لازم و حضور موثر گشت هاي پليس و رعايت قوانين رانندگي تاكنون حوادث رانندگي منجر به فوت در جاده هاي منتهي به پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه گزارش نشده است.
گذرگاههاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان دو كانون مهم تردد زائران اربعين حسيني است.
7152/6065