پنج شنبه آخرين فرصت صدور ويزا براي سفر به كربلا از پايانه مرزي چذابه

چذابه - ايرنا - فرماندار دشت آزادگان ، پنجشنبه 12آذرماه را آخرين فرصت براي صدور رواديد فوري براي سفر زائران به كربلا بيان كرد.

جاسم مجيدي پور چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در پايانه مرزي چذابه افزود: بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده صدور رواديد براي زائراني كه به هر دليل هنوز موفق نشده اند رواديد براي سفر به كربلا و شركت در همايش اربعين حسيني بگيرند مي توانند به نمايندگي كنسولگري عراق در شهرهاي بستان و سوسنگرد مراجعه كرده و تقاضاي رواديد انفرادي و گروهي كنند.
وي گفت: تاكنون همه زائراني كه براي تشرف به كربلا از پايانه مرزي چذابه به عراق رفته اند گذرنامه معتبر و رواديد داشته اند.
فرماندار دشت آزادگان افزود: با اين حال شماري از مشتاقان زيارت كربلا در چند روز اخير با اجتماع مقابل پايانه مرزي چذابه تلاش داشتند بدون ويزا به عراق بروند كه از خروج آنان جلوگيري و به خارج از پايانه مرزي انتقال يافتند.
بنا به اين گزارش با وجود اينكه پنجشنبه در عراق اربعين است روز چهارشنبه جمع ديگري از زائران حسيني از پايانه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز راهي كربلاي معلا شدند.
ورود زائران اربعين حسيني از گذرگاه مرزي چذابه به كشور از روز شنبه هفته جاري شروع شده و هم اكنون ورود و خروج زائران به صورت همزمان در گيت هاي مجزا به صورت روان در جريان است.
بيش از 330هزار زائر اربعين حسيني در اول ماه صفر تاكنون از پايانه مرزي چذابه به نجف اشرف و كربلاي معلا عزيمت نمودند.
شلمچه و چذابه دو كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
6065/6068