۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81863826
T T
۰ نفر
388 اتوبوس براي انتقال زائران گلستاني راهي مرز مهران مي شود

گرگان - ايرنا- مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان با بيان اينكه موج بازگشت زائران حسيني به استان از پنجشنبه شب آغاز مي شود، گفت: 388 اتوبوس جهت بازگرداندن زائران گلستاني مراسم اربعين راهي مرز مهران مي شوند.

به گزارش ايرنا علي نذيري ظهر پنجشنبه در گفت وگوي خبري اظهار داشت: از شامگاه امروز و روز جمعه شاهد افزايش بازگشت زائران به سمت كشور خواهيم بود و انتظار مي رود تا اوايل هفته آينده همه زائران گلستاني به ميهن بازگشته باشند.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان همچنين با تائيد خبر سلامتي زائران استان اضافه كرد كه تمامي زائران گلستاني كه با ويزا عازم عتبات عاليات در عراق شده‏ اند، در صحت و سلامت كامل آماده بازگشت به كشور هستند.
وي تعداد كل زائران اعزامي استان به كربلاي معلي را 9 هزار و 343 نفر بيان كرد كه با 238 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده بودند.
دبير ستاد هماهنگي اربعين حسيني در گلستان افزود: با مديريت مناسب مسئولان هيات‏ها، اين زائران ضمن شركت در مراسم اربعين حسيني اكنون آماده بازگشت به استان گلستان هستند.
از سوي ديگر به گفته سخنگوي ستاد مركزي اربعين حسيني با بازگشت 197 هزار و 136 نفر از زائران اربعين حسيني (ع) به كشور در روز گذشته، تعداد زائران ورودي به ميهن اسلامي به 599 هزار و 351 نفر رسيده است.
بابك دين پرست با اعلام اينكه بيشترين ميزان ورود زائران به داخل كشور از طريق مرز مهران صورت مي گيرد، افزود: تا شامگاه چهارشنبه 130 هزار 142 نفر معادل 66 درصد از مرز مهران، 40 هزار و 918 نفر معادل 21 درصد از مرز شلمچه و 26 هزار و 76 نفر معادل 13 درصد از كل زائران از مرز چذابه به ميهن بازگشتند.
وي در خصوص زائران ايراني شركت كننده در اربعين حسيني (ع) نيز اظهار داشت كه در مجموع آمار زائران خروجي از كشور به يك ميليون و 415 هزار و 104 نفر رسيده است.
1648