۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳
کد خبر: 81863896
T T
۰ نفر
فراخوان اعزام چهارهزار دستگاه ناوگان عمومی به پایانه مرزی مهران

ایلام - ایرنا -مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام از فراخوان چهارهزار دستگاه ناوگان عمومی از كل كشور برای اعزام به مرز مهران و تامین خودرو مورد نیاز برای بازگشت زائران اربعین خبر داد.

مهرداد جهانی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سه هزار از این تعداد دستگاه هم اكنون در پایانه مرزی مهران مستقرشده اند و بقیه خودروها نیز به تدریج وارد پایانه مرزی می شوند.
وی افزود: این خودروها از استان های سمنان، لرستان، خراسان رضوی ، قم، اصفهان، فارس، كرمانشاه و استان های شمالی، آذربایجان های شرقی و غربی وتهران به استان ایلام و شهر مهران اعزام شده اند.
وی با بیان اینكه نظارت كامل بر كرایه این اتوبوس ها توسط سازمان حمل و نقل و پایانه و تعزیرات حكومتی صورت گرفته تا فقط مبلغ مصوب را اخذ كنند تاكید كرد: افزایش بی رویه كرایه های حمل و نقل در اربعین سال گذشته باعث اجحاف در حق زائران شد و شكایت های آنان را در پی داشت ولی امسال این معضل با نظارت مسئولان به كلی بر طرف شده و اتوبوس ها فقط دو برابر نرخ معمول كرایه می گیرند آن هم بخاطر اینكه مجبور هستند یك سر خالی به سمت مرز بیایند.
جهانی تاكید كرد: شركت های مسافربری در نظر گرفته شده با نرخ های مصوب اقدام به جابجایی مسافران از پایانه مرزی به مقاصد تعیین شده می كنند و در صورت هرگونه تخلف گران فروشی با متخلفان به صورت قانونی برخورد می شود.
وی افزود: هماهنگی های لازم با شركت ملی فراوده های پخش نفتی برای تامین سوخت كامیون ها و اتوبوس های مستقر درمهران صورت گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: در دو طرف شهر مهران منبع های ذخیره سوخت از قبل پیش بینی شده و نگرانی های خاصی در این زمینه وجود ندارد و با همكاری همه دستگاه ها، تمام امكانات بخش حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین به نقاط مختلف كشور فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، از زمان بازگشت زائران به كشور تاكنون بیش از 350هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پاركینگ های شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین اربعین حسینی وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور 55 درصد جمعیت این افراد از طریق مرز مهران عزیمت كرده اند.
7172/6034/6119