۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81863918
T T
۰ نفر
فراخوان اعزام چهارهزار دستگاه ناوگان عمومي به پايانه مرزي مهران

ايلام - ايرنا - مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان ايلام از فراخوان چهارهزار دستگاه ناوگان عمومي از كل كشور براي اعزام به مرز مهران و تامين خودرو مورد نياز براي بازگشت زائران اربعين خبر داد.

مهرداد جهاني روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين تعداد، سه هزاردستگاه هم اكنون در پايانه مرزي مهران مستقرشده اند و بقيه خودروها نيز به تدريج وارد پايانه مرزي مي شوند.
وي افزود: اين خودروها از استان هاي سمنان، لرستان، خراسان رضوي ، قم، اصفهان، فارس، كرمانشاه و استان هاي شمالي، آذربايجان هاي شرقي و غربي وتهران به استان ايلام و شهر مهران اعزام شده اند.
وي با بيان اينكه نظارت كامل بر كرايه اين اتوبوس ها توسط سازمان حمل و نقل و پايانه و تعزيرات حكومتي صورت گرفته تا فقط مبلغ مصوب را اخذ كنند تاكيد كرد: افزايش بي رويه كرايه هاي حمل و نقل در اربعين سال گذشته باعث اجحاف در حق زائران شد و شكايت هاي آنان را در پي داشت ولي امسال اين معضل با نظارت مسئولان به كلي بر طرف شده و اتوبوس ها فقط دو برابر نرخ معمول كرايه مي گيرند آن هم بخاطر اينكه مجبور هستند يك سر خالي به سمت مرز بيايند.
جهاني تاكيد كرد: شركت هاي مسافربري در نظر گرفته شده با نرخ هاي مصوب اقدام به جابجايي مسافران از پايانه مرزي به مقاصد تعيين شده مي كنند و در صورت هرگونه تخلف گران فروشي با متخلفان به صورت قانوني برخورد مي شود.
وي افزود: هماهنگي هاي لازم با شركت ملي فراوده هاي پخش نفتي براي تامين سوخت كاميون ها و اتوبوس هاي مستقر درمهران صورت گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: در دو طرف شهر مهران منبع هاي ذخيره سوخت از قبل پيش بيني شده و نگراني هاي خاصي در اين زمينه وجود ندارد و با همكاري همه دستگاه ها، تمام امكانات بخش حمل و نقل عمومي براي جابجايي زائران اربعين به نقاط مختلف كشور فراهم شده است.
به گزارش ايرنا، از زمان بازگشت زائران به كشور تاكنون بيش از 350هزار زائر عتبات عاليات از طريق مرز مهران به كشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از اين مرز همچنان در حال افزايش است.
بيش از 85 هزار دستگاه خودروي شخصي در پاركينگ هاي شهر مهران پارك شده و چند هزار دستگاه خودروي حمل و نقل عمومي، مسافري، امدادي و انتظامي نيز براي خدمت رساني به زائران در اين شهر و پايانه مرزي مستقر است.
بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از مرزهاي سه گانه مهران، شلمچه و چذابه براي شركت در آيين اربعين حسيني وارد كشور عراق شده اند كه براساس اعلام رئيس ستاد اربعين كشور 55 درصد جمعيت اين افراداز طريق مرز مهران عزيمت كرده اند.
7172/60/34/ 1539
۰ نفر