۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴
کد خبر: 81864335
T T
۰ نفر
مقام ارشد شركت فرانسوی: منتظر لغو تحریم ها برای سرمایه گذاری در ایران هستیم

تهران-ایرنا- یك مقام ارشد شركت بین المللی سی.جی.جی فرانسه با بیان اینكه در حال حاضر فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت و گاز ایران را بررسی می كنیم، گفت: منتظر لغو تحریم ها هستیم.

«دانیل فان هوله» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران را موفق ارزیابی كرد و افزود: در كنار معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، این نشست، فرصتی را برای ارتباط شركت های بین المللی با یكدیگر و آشنا شدن آنها با شركت های خصوصی و دولتی ایرانی فراهم كرد.
معاون مدیر ژئوماركت بازارهای جدید شركت بین المللی سی.جی.جی فرانسه اضافه كرد: شركت های ایرانی، بویژه خصوصی ها، در سطح بین المللی چندان شناخته شده نیستند زیرا تاكنون بیشتر در ابعاد داخلی كار كرده اند و با توجه به لزوم همكاری با آنها، دولت باید از این شركت ها حمایت كند.
فان هوله ادامه داد: با مسئولان چند شركت ایرانی صحبت كرده و با كارهای آنها آشنا شده ام؛ برخی فعالیت های آنها بسیار جالب توجه بودند.
وی با بیان اینكه در حال بررسی فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری در ایران هستیم، افزود:‌ منتظر لغو تحریم ها هستیم.
شركت بین المللی خدمات ژئوفیزیك سی.جی.جی فرانسه كه در سال 1931 در پاریس تاسیس شد، در زمینه تهیه اطلاعات لرزه ای، پردازش، تفسیر اطلاعات و نیز تهیه نرم افزارهای پردازش و تفسیر داده ها برای بخش های اكتشاف و تولید نفت و گاز فعالیت می كند.
همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در روزهای هفتم و هشتم آذرماه با حضور نمایندگان 137 شركت بین المللی از كشورهای مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد.
این همایش با استقبال شركت های بین المللی فعال در صنعت نفت ایران و جهان مواجه شد بطوری كه شركت های معتبر نفتی، برای اطلاع از مفاد این مدل جدید قرارداد، نمایندگانی را به تهران اعزام كردند.
كارشناسان در نشست تخصصی این همایش كه با عنوان معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از منظر حقوقی و قراردادی برگزار شد، جزئیات مدل جدید قراردادهای نفتی ایران(IPC) را برای نمایندگان داخلی و خارجی شركت های نفتی تشریح كردند.
همچنین در جریان برگزاری این همایش، 52 میدان نفتی و گازی ایران با هدف جذب منابع مالی و فناوری های جدید به نمایندگان شركت های نفتی داخلی و خارجی معرفی شد.
اقتصام(4)**1063**2022** 2023