۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱
کد خبر: 81864355
T T
۰ نفر
استاندار ایلام: 700 هزار زائر اربعین از مرز مهران به كشور بازگشتند

ایلام - ایرنا - استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: تاكنون 700 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران به كشور بازگشته اند.

محمدرضا مروارید روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این تعداد زائر، ظرف مدت چهار روز گذشته وارد كشورمان شده اند و این روند تا اوایل هفته آینده نیز همچنان ادامه دارد.
وی افزود: موج ورود زائران به كشور هر ساعت بیشتر می شود به طوری كه از ساعت 24 شب گذشته تا صبح امروز 80 هزار زائر از طریق مرز مهران وارد كشور شدند.
مروارید ادامه داد: در بخش ورود زائران در مرز مهران هیچ مشكلی نداریم و امیدواریم مردم با صبر و حوصله و پرهیز از عجله و شتاب و همكاری با عوامل انتظامی و پلیس راه، مسیر تردد خود را برای رسیدن به شهرهای مختلف دنبال كنند.
وی تاكید كرد: هم اكنون و برغم حجم زیاد زائران در پایانه مرزی و شهر مهران هیچ مشكلی از بابت اسكان موقت و تغذیه آنها نداریم و با همكاری مردم و دستگاه های متولی در این بخش ها امكانات خوبی داریم و هیچ زائری تشنه و گرسنه از مهران خارج نمی شود.
استاندار ایلام در خصوص خارج كردن خودروها از برخی پاركینگ های آبگرفته اطراف شهر مهران هم گفت: مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد و برای این منظور چند دستگاه خودروی سنگین كمك دار و تراكتور در این پاركینگ ها مستقر شده اند تا نسبت به خارج كردن خودروهای گرفتار در گل و لای اقدام كنند.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب ایلام این روزها به كانون اصلی تردد زائران شركت كننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به كشور عراق عزیمت كردند كه از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.
6032/9002