۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
کد خبر: 81864385
T T
۰ نفر
رییس پلیس راه ایلام: خودروهای شخصی به جاده قدیم ایلام صالح آباد هدایت می شوند

ایلام - ایرنا - رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: با توجه به حجم بالای ترافیك در جاده مهران ر- ایلام و بالعكس، عوامل پلیس خودورهای پلاك شخصی و سواری های سبك به جاده قدیم ایلام - صالح آباد 'ماربره' هدایت می كنند.

سرهنگ محسن ناصری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: جاده ایلام - مهران در مسیر تونل راه كربلا پاسخگوی حجم تردد خودروها نیست بنابراین در این جاده تنها اتوبوس ها و مینی بوس های حامل زائران اربعین حسینی اجازه تردد دارند.
وی ادامه داد: هم اكنون در بیشتر جاده های مواصلاتی استان ایلام ترافیك سنگین است و با توجه به تراكم بسیار بالای خودروهای زائران بازگشتی از طریق مرز مهران، تردد به كندی صورت می گیرد.
رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: به علت بارش برف و باران هم اكنون جاده های مواصلاتی لغزنده است و هشدارهای لازم در این خصوص به رانندگان داده شده تا نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمای و رانندگی اقدام كنند.
سرهنگ ناصری از تمامی زائران و رانندگان وسایل نقلیه متردد در جاده های ارتباطی این استان خواست با توجه به لغزندگی جاده ها سرعت مطمئنه را رعایت كرده و ضمن حفظ فاصله اصولی با دیگر خودروها از عجله و شتاب پرهیز كنند.
وی گفت: از رانندگان همچنین درخواست می شود در مواقع ایجاد گره ترافیكی از حركت در خط مخالف و شانه خاكی جاده خودداری كنند زیرا منجر به تشدید گره ترافیكی و قفل شدن كامل مسیر تردد خواهد شد.
رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام یادآور شد: خوشبختانه در چند روز گذشته حادثه رانندگی منجر به فوت در جاده های ایلام گزارش نشده است.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب ایلام این روزها به كانون اصلی تردد زائران شركت كننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین كشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به كشور عراق عزیمت كردند كه از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.
6032/9002