۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81864390
T T
۰ نفر
خودروهاي شخصي به جاده قديم ايلام- صالح آباد هدايت مي شوند

ايلام - ايرنا - رئيس پليس راه انتظامي استان ايلام گفت: با توجه به حجم بالاي ترافيك در جاده مهران - ايلام و بالعكس، عوامل پليس خودورهاي پلاك شخصي و سواري هاي سبك به جاده قديم ايلام - صالح آباد 'ماربره' هدايت مي كنند.

سرهنگ محسن ناصري روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: جاده ايلام - مهران در مسير تونل راه كربلا پاسخگوي حجم تردد خودروها نيست بنابراين در اين جاده تنها اتوبوس ها و ميني بوس هاي حامل زائران اربعين حسيني اجازه تردد دارند.
وي ادامه داد: هم اكنون در بيشتر جاده هاي مواصلاتي استان ايلام ترافيك سنگين است و با توجه به تراكم بسيار بالاي خودروهاي زائران بازگشتي از طريق مرز مهران، تردد به كندي صورت مي گيرد.
رئيس پليس راه استان ايلام افزود: به علت بارش برف و باران هم اكنون جاده هاي مواصلاتي لغزنده است و هشدارهاي لازم در اين خصوص به رانندگان داده شده تا نسبت به رعايت قوانين و مقررات راهنماي و رانندگي اقدام كنند.
سرهنگ ناصري از تمامي زائران و رانندگان وسايل نقليه متردد در جاده هاي ارتباطي اين استان خواست با توجه به لغزندگي جاده ها سرعت مطمئنه را رعايت كرده و ضمن حفظ فاصله اصولي با ديگر خودروها از عجله و شتاب پرهيز كنند.
وي گفت: از رانندگان همچنين درخواست مي شود در مواقع ايجاد گره ترافيكي از حركت در خط مخالف و شانه خاكي جاده خودداري كنند زيرا منجر به تشديد گره ترافيكي و قفل شدن كامل مسير تردد خواهد شد.
رئيس پليس راه انتظامي استان ايلام يادآور شد: خوشبختانه در چند روز گذشته حادثه رانندگي منجر به فوت در جاده هاي ايلام گزارش نشده است.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب ايلام اين روزها به كانون اصلي تردد زائران شركت كننده در آيين هاي اربعين حسيني عتبات عاليات عراق تبديل شده است.
براساس اعلام رئيس ستاد اربعين كشور، در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از مرزهاي زميني مهران، شلمچه و چزابه به كشور عراق عزيمت كردند كه از اين تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.
6032/9002/1352
۰ نفر