۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81864706
T T
۰ نفر

برف راه ارتباطي 10 روستاي مراغه را بست

۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81864706
برف راه ارتباطي 10 روستاي مراغه را بست

مراغه -ايرنا - معاون اداره راه و شهرسازي مراغه گفت: در پي بارش برف راه ارتباطي 10 روستاي اين شهرستان بسته شده است.

بابك فرماني، روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش برف و كولاك پنج شنبه شب، موجب بسته شدن راه ارتباطي 35 روستاي اين شهرستان شده بود كه راهداران اين شهرستان پس از فروكش كردن بارش و كولاك، اقدام به بازگشايي اين مسيرها كردند.
وي با بيان اينكه هم اكنون تردد در راه ارتباطي 40 روستاي اين شهرستان با زنجير چرخ امكان پذير است، اظهاركرد: عمليات برف روبي در محورهاي روستايي از صبح امروز آغاز و تا كنون 25 مسير روستايي بازگشايي است.
معاون اداره راه و شهرسازي مراغه يادآور شد: هم اكنون دو گروه راهداري براي بازگشايي مسيرهاي باقي مانده به اين محورها اعزام شده اند كه تلاش مي شود تا غروب امروز تردد دراين مسيرها برقرار شود.
فرماني ادامه داد: در محور مراغه - هشترود نيز از شب گذشته تا صبح امروز بارش برف و كولاك ادامه داشت كه با تلاش راهداران اين مسير برف روبي شده است.
وي، از رانندگان خواست از تردد بي مورد در محورهاي ارتباطي خودداري كرده و در صورت نياز خودروها را به امكانات زمستاني تجهيز كنند.
رييس اداره هواشناسي مراغه نيز دراين ارتباط گفت: بارش برف در اين شهرستان از شامگاه پنج شنبه آغاز و در برخي نقاط نيز تا بامداد امروز ادامه داشت.
رامين حاجي زاده افزود: در پي اين بارش، آب حاصل از برف 4.3 ميلي متر (چهار و سه دهم) گزارش شده و دماي هواي اين شهرستان نيز نسبت به روز گذشته هفت درجه افت كرده است.
وي اظهاركرد: انتظار كاهش دما دراين شهرستان در24 آينده تا 9 درجه زير صفر دور از انتظار نبوده و پيش بيني مي شود دراين مدت هوا همراه با وزش باد و احتمال بارش پراكنده برف باشد.
حاجي زاده ادامه داد: دماي اين شهرستان هم اكنون دو درجه بالاي صفر بوده كه روز گذشته در همين ساعت هشت درجه بالاي صفر بود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3034/8023/ 1495