۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81865953
T T
۰ نفر
هواي تهران، كرج و تبريز پاك و مشهد در شرايط ناسالم قرار دارد

تهران - ايرنا - مركز كنترل و پايش محيط زيست كشور امروز شنبه اعلام كرد: هواي تهران ، كرج و تبريز پاك، اهواز و اصفهان سالم و مشهد در شرايط ناسالم قرار دارد.

به گزارش گروه علمي ايرنا از مركز كنترل و پايش محيط زيست، بر اساس آنچه در سايت ماهواره اروپايي Eumetsat مشاهده شده، وضعيت تحليل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 13 تا هشت صبح 14 آذر به دليل پوشش ابر در حال عبور در شمال غربي و غرب كشور و بخش هايي از جنوب و جنوب شرقي، امكان پذير نبود.
از ساعت 13 روز گذشته گرد و غبار با غلظت قابل توجهي در منطقه خاورميانه پديدارشد. در ايران در بيشتر نقاط بدون ابر اين پديده قابل مشاهده است و با غلظت كمي در بيشتر نقاط بدون پوشش ابر پديدار شد و تا نيمه شب به ويژه در بخش هاي كوهستاني جنوب رشته كوه زاگرس و مركز كشور افزايش داشت اين پديده تا صبح امروز با همان غلظت در منطقه باقي مانده است.
مجيد آزادي مدير گروه پژوهشي و هواشناسي ديناميك و هم ديدي پژوهشكده هواشناسي و علوم جوي به خبرنگار علمي ايرنا گفت: سرعت كنوني باد در تهران 5 متر بر ثانيه (17كيلومتر بر ساعت)، ميزان ديد افقي بيش از 10 كيلومتر و رطوبت نسبي 39 درصد است.
وي اظهار كرد: هواي كنوني تهران صاف با بيشينه دماي 11 و كمينه دماي منفي يك درجه سانتي گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادي گفت: هواي تهران براي 24 ساعت اول كمي ابري گاهي وزش باد در اواخر وقت نيمه ابري ، 24 ساعت دوم به تدريج ابري درپاره اي نقاط بارش باران يا برف گاهي وزش باد و 24 ساعت سوم ابري در پاره اي نقاط بارش باران يا برف در بعدازظهر كاهش ابر پيش بيني شده است. هواي كنوني تهران صاف، دما 8 درجه سانتيگراد و جهت باد جنوب شرقي گزارش شده است.
علمي 9014**1440
۰ نفر