مدارس هشت شهر آذربايجان غربي دوشنبه تعطيل شد/آغاز كلاس دانشگاه آزاد اروميه با تاخير

اروميه- ايرنا- مسئول اداره اطلاع رساني و روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: به علت بارش شديد برف، كولاك، يخبندان و برودت هوا مدارس برخي از مناطق استان از جمله هشت شهر استان فردا دوشنبه 16 آذر در نوبت صبح تعطيل است.

مهدي محمدپور شامگاه يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: فردا مدارس شهرستان هاي اشنويه، نقده، پيرانشهر، بوكان، مهاباد، سيلوانا و صوماي برادوست و انزل در تمامي مقاطع تحصيلي، نواحي يك و دو اروميه در مقطع ابتدايي و متوسطه اول(راهنمايي)، شهرستان سردشت در مقطع ابتدايي و مدارس روستايي شهرستان تكاب در تمامي مقاطع تعطيل است.
وي اظهار كرد: بقيه مدارس استان همچنان طبق روال عادي روزانه داير بوده و در صورت تعطيلي از طريق رسانه ها اطلاع رساني مي شود.
وي ادامه داد: خبر تعطيلي و يا داير بودن مدارس مناطق مختلف اين استان در ساعاتي ديگر اعلام مي شود.
همچنين اداره روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي اروميه اعلام كرد: به علت بارش برف تمامي فعاليت آموزشي و كلاس هاي اين دانشگاه نيز در ساعت 8.30 تا 10.30 برگزار نمي شود.
به گزارش ايرنا، دماي هوا در آذربايجان غربي از روز پنجشنبه 12 درجه افت داشته است به گونه اي كه در 24 ساعت گذشته دماي هوا در شهرستان خوي به 16 درجه سانتيگراد زير صفر و مركز استان به چهار درجه سانتيگراد زير صفر رسيد.
بارش خفيف برف كه از عصر جمعه در سطح استان آغاز شده، در اروميه و شهرهاي جنوبي استان و برخي شهرهاي شمالي همچنان ادامه دارد.
به علت بارش برف و برودت هوا از عصر روز شنبه تمامي معابر و خيابان هاي سطح شهر اروميه لغزنده بوده و بارش پراكنده اختلالاتي را در تردد داخل و بين شهري ايجاد كرده است.
به علت لغزنده بودن محورهاي مواصلاتي و درون شهري استان مسئولان راهنمايي و رانندگي نيز مردم استان را به پرهيز از سفرهاي غير ضروري توصيه كرده اند.
7125/1905