۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۹:۳۷
کد خبر: 81868287
T T
۰ نفر
كولاك مانع بازگشایی راه های 70 روستای مراغه شده است

مراغه - ایرنا - معاون اداره راه و شهرسازی مراغه در آذربایجان شرقی گفت: تداوم كولاك در مسیر مراغه - هشترود مانع از بازگشایی راه های 70روستای این شهرستان شده است.

بابك فرمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: كولاك هم اكنون در این جاده مانع تردد روان وسایط نقلیه شده و این پدیده جلوی اعزام نیروها برای بازگشایی راه های روستایی بسته شده را می گیرد.
وی اظهار كرد: راهداران این شهرستان به محض فروكش كردن كولاك در محور مراغه - هشترود برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها به محل اعزام می شوند.
معاون راه و شهرسازی مراغه یادآور شد: روز گذشته شدت كولاك و بارش برف به حدی بود كه اداره كل راه و شهرسازی و پلیس راه آذربایجان شرقی مجبور به بستن این محور تا ساعت 17 شدند.
فرمانی، ادامه داد: محور مراغه - هشترود دوباره از بامداد امروز درگیر بارش برف و كولاك شده و راهداران هم اكنون در حال برف روبی این مسیر هستند.
عمده مناطق كولاك گیر این محور شامل كیلومتر 10 تا 15، كیلومتر 18 تا 20 و 30 تا 51 از سمت مراغه به هشترود است كه بیشترین و سنگین ترین كولاك ها در كیلومتر 30 تا 51 مشاهده می شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه، امروز دوشنبه، كلیه مدارس مقاطع تحصیلی بخش سراجوی این شهرستان در شیفت صبح و بعد از ظهر به علت برودت هوا و یخبندان تعطیل شده است.
شهرستان مراغه دارای 43 هزار دانش آموز شامل حدود21 هزار دانش آموز دختر و 22 هزار دانش آموز پسر است كه در500 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
این شهرستان با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/6183/1352
۰ نفر