۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۸:۴۹
کد خبر: 81869995
T T
۰ نفر

بيستمين جلسه دادگاه بابك زنجاني آغاز شد

۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۸:۴۹
کد خبر: 81869995
بيستمين جلسه دادگاه بابك زنجاني آغاز شد

تهران - ايرنا - بيستمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات بابك زنجاني و دو متهم ديگر پرونده نفتي صبح سه شنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي ابوالقاسم صلواتي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي ايرنا، روز گذشته(دوشنبه) در جلسه نوزدهم دادگاه بابك زنجاني و دو متهم نفتي، «م.ش» متهم رديف دوم تمام دفاعيات خود را ارائه داد.
تا كنون 19 جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده بابك زنجاني و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم ديگر اين پرونده بصورت علني برگزار شده است.
در جلسه هجدهم، «م. ش» متهم رديف دوم با احضار قاضي صلواتي، در جايگاه قرار گرفت و دفاعيات خود را در برابر اتهامات وارده آغاز كرد.
هفدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات بابك زنجاني متهم اصلي پرونده نفتي و دو متهم ديگر اين پرونده، يكشنبه هفته گذشته برگزار شد و در اين جلسه رسول كوهپايه زاده به قرائت بخش پاياني دفاعيات از موكل خود پرداخت.
قرائت دفاعيات وكيل ميلياردر نفتي از جلسه پانزدهم آغاز شد و در جلسه شانزدهم نيز ادامه يافت و در جلسه هفدهم به پايان رسيد.
در جلسه چهاردهم قاضي صلواتي از بابك زنجاني خواست كه قبل از صدور حكم، مطالبات شركت نفت را پرداخت كند.
نماينده دادستان در سه جلسه نخست، كيفرخواست 238 صفحه اي متهمان نفتي را قرائت كرد و بابك زنجاني متهم اصلي پرونده نفتي از جلسه چهارم شروع به قرائت دفاعيات خود كرد.
در هفتمين جلسه دادگاه، مرتضي تورك معاون دادستان و مسئول نظارت و پيگيري اموال بابك زنجاني براي ارائه پاره اي توضيحات نسبت به گلايه هاي متهم مبني بر كارشناسي غيرواقعي اموال، در دادگاه حاضر شد و توضيحات لازم را ارائه كرد.
در جلسه هشتم نيز وكيل شركت نفت «اچ كي» به نمايندگي از شركت ملي نفت ايران، طرح شكايت را تقديم دادگاه كرد.
قاضي صلواتي در جلسه چهارم دادگاه، خطاب به بابك زنجاني متهم اصلي پرونده نفتي گفته بود كه اتهام شما براساس كيفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد في الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي كشور با تشكيل و رهبري سازمان يافته بمنظور ارتكاب جرايمي مانند جعل سند، پولشويي با علم به موثر بودن در ضرر به كشور، كلاهبرداري در سطح گسترده از شركت نفت، سازمان تامين اجتماعي و بانك مسكن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانكي، استفاده از اسناد مجعول و پولشويي به مبلغ 1967 ميليون يورو عنوان شده است.
در جلسه نهم، وكيل بانك مسكن و نماينده حقوقي سازمان تامين اجتماعي، طرح شكايت خود را در دادگاه ارائه كردند و سپس بابك زنجاني به ادامه قرائت دفاعيات خود پرداخت.
سخنگوي قوه قضاييه در هشتاد وهفتمين نشست خبري خود گفته بود، هنوز هيچ پولي از سوي بابك زنجاني به حساب شركت نفت واريز نشده است.
اجتمام(3) ** 9317 ** 1071
۰ نفر