۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱
کد خبر: 81875463
T T
۰ نفر

تجمع آتش نشانان مقابل شهرداری تهران

۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱
کد خبر: 81875463
تجمع آتش نشانان مقابل شهرداری تهران

تهران- ایرنا- گروهی از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران صبح امروز(یكشنبه) در اعتراض به آنچه آن را نادیده گرفتن قانون مشاغل سخت و زیان آور و برخی مشكلات صنفی و رفاهی نامیدند مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شركت كنندگان دراین تجمع كه تعداد آنها به 200 نفر می رسد خواستار اقدام قاطع مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برای رفع مشكلات صنفی و رفاهی خود هستند.
درهمین حال، مقامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص تجمع اعتراض آمیز آتش نشانان اظهار نظر نكرده اند.
یك مقام مسئول در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: انگیزه برگزاری تجمع آتش نشانان را نمی دانیم و تا روشن نشدن موضوع از هر گونه اظهار نظری خودداری می كنیم.
وی اظهار كرد: قطعا مسئولان در جمع این آتش نشانان حضور پیدا می كنند و پس از شناسایی موضوع تجمع آتش نشانان نتیجه این تجمع را اعلام می كنیم.

* حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جمع آتش نشانان
معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در ادامه با حضور در جمع معترضین گفت: دولت قبل در سال 1392 بازنشستگی پیش از موعد برای آتش نشانان در سن 50 سالگی با 20 سال سابقه كار را به تصویب رساند.
مجتبی عبدالهی با تاكید بر اینكه این مصوبه توسط هیات دولت تصویب شده خاطر نشان كرد: آتش نشانان خواستار حذف قید سن 50 سالگی در قانون بازنشستگی پیش از موعد هستند كه از عهده شهرداری تهران خارج است.
وی با اشاره به پرخطر بودن شغل آتش نشانی و توجه ویژه شهرداری به كاركنان این سازمان اظهار كرد: حقوق و مزایایی كه به نیروهای سازمان آتش نشانی پرداخت می شود، بیشتر از كاركنان دیگر سازمان ها و نهاد های شهرداری است.
عبدالهی با بیان اینكه اكثر شاغلان در آتش نشانی از میزان حقوق و مزایای پرداختی راضی هستند تصریح كرد: آتش نشانان 24 ساعته فعال هستند و در قبال آن 48 ساعت استراحت می كنند و به همین دلیل حقوق مناسبی برای 10 روز كار می گیرند.
معاون شهردار تهران همچنین در خصوص بازنشستگی با 20 سال سابقه كار در سازمان آتش نشانی نیز گفت: شهرداری تهران از محل اعتبارات خود برای هر فردی كه می خواهد با این میزان سابقه كار بازنشسته شود 400 میلیون تومان به صندوق بازنشستگی می پردازد.
وی افزود: این میزان برای جبران 10 سال باقی مانده برای بازنشستگی است كه تاكنون از سوی شهرداری تهران پرداخت شده است.
وی با بیان اینكه مدیران ارشد سازمان آتش نشانی درخواستی برای بازنشستگی پیش از موعد ندارند تصریح كرد: بسیاری از این افراد می خواهند بیش از 30 سال كار كرده و از حقوق و مزایای این شغل بهره مند شوند.
بر اساس این گزارش، پس از حضور و سخنرانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جمع آتش نشانان معترض، این تجمع با متفرق شدن افراد خاتمه یافت.
برگزاری تجمع اعتراضی نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از چند روز قبل از طریق گروهها و شبكه های اجتماعی اطلاع رسانی شده بود.
در فراخوان این تجمع اعلام شده بود كه در اعتراض به نادیده گرفته شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور و برخی مشكلات صنفی و رفاهی آتش نشانان به همراه خانواده های خود مقابل ساختمان شهرداری تهران در خیابان بهشت تجمع خواهیم كرد.
تهرام/7243/7561/1625
۰ نفر