اعضای هیات های اجرایی انتخابات با نگاه تعاملی با هیات های نظارت معرفی می شوند

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات ایلام گفت: فرآیند انتخاب و معرفی اعضای هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی با نگاه تعاملی با هیات های نظارت و مبتنی بر قوانین در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، حسین كلانتری شامگاه یكشنبه در نشست ستاد انتخابات این استان اظهار كرد: هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی متشكل از فرماندار، رئیس ثبت احوال، نماینده شورای شهر و تعدادی از معتمدین محلی است كه هم اكنون 30 نفر به عنوان معتمد محلی معرفی شده اند كه از میان آنها هشت نفر برگزیده می شوند.
وی افزود: اعضای هیات های اجرایی تاكنون در بسیاری از شهرها به تایید هیات های نظارت رسیده اند و در روزهای باقی مانده تا آغاز فرآیند ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست این اعضا تكمیل خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: 2 حوزه اصلی در شهرهای ایلام و دهلران برای ثبت نام داوطلبان شركت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است و در سایر مناطق امكان ثبت نام وجود ندارد.
كلانتری تاكید كرد: 26 حوزه انتخابیه در شهرها و بخش های مختلف استان ایلام برای ثبت نام كاندیداهای مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده كه یك حوزه اصلی در شهر ایلام و 25 حوزه نیز در سایر شهرهای تابعه استان است.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش انتخابات در روزهای گذشته گفت: یكی از بخشداری های استان در این رزمایش رتبه برتر كشور را كسب كرد و در زمینه فراهم كردن امكانات فناوری اطلاعات با وجود آنكه میانگین كشوری نمره 70 است، استان ایلام توانست 100 درصد نمرات را كسب كند كه این نشان دهنده آمادگی استان برای برگزاری انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات ایلام از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست در ایام برگزاری انتخابات خودروهای خود را برای برگزاری هر چه باشكوهتر این فرآیند در اختیار استانداری و ستاد انتخابات استان قرار دهند.
ثبت نام از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 26 و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 28 آذر همزمان در سراسر كشور آغاز می شود.
انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند همزمان با سراسر كشور در استان ایلام برگزار می شود.
بر اساس آخرین ارزیابی ها 77 نفر در حوزه های شمالی و جنوبی استان ایلام خود را برای در اختیار گرفتن سه كرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 10 نفر نیز برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام آماده كرده اند.
استان ایلام بیش از 585 هزار نفر جمعیت دارد.
6119/9002