۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷
کد خبر: 81881425
T T
۰ نفر

كامرون:سخنان ترامپ احمقانه وتفرقه انگیز است

۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷
کد خبر: 81881425
كامرون:سخنان ترامپ احمقانه وتفرقه انگیز است

لندن - ایرنا- دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در نشست مجلس عوام تصریح كرد: سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریكا، « تفرقه برانگیز، احمقانه و نادرست' است.

به گزارش ایرنا، دیوید كامرون در پاسخ به توماری درباره ممانعت از ورود دونالد ترامپ به انگلستان كه طی یك هفته بیش از 561 هزار نفر آن را امضا كرده اند، خاطر نشان كرد :‌« این سخنان ( ترامپ ) تفرقه انگیز، احمقانه و نادرست است و اگر او به كشور ما بیاید ما همگی علیه وی متحد هستیم. »
كامرون ضمن رد درخواست صورت گرفته در تومار یاد شده برای ممانعت از ورود ترامپ به انگلستان گفت: انگلیس «‌ یكی از كشورهایی است كه در آن تنوع نژادی، مذهبی و فرقه ای وجود دارد و به همین خاطر به خود می بالد.'
تومار درخواست ممنوعیت ورود 'دونالد ترامپ' نامزد جنجالی حزب جمهوری خواه آمریكا به انگلستان به دلیل اظهارات نفرت افكنانه علیه مسلمانان، در حال حاضر به بیش 561 هزار امضا رسیده است.
براساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای پارلمان انگلیس، تا روز چهارشنبه بیش از 561 هزار شهروند انگلیسی تومار ممانعت از ورود دونالد ترامپ به انگلیس، را امضاء كرده اند و انتظار می رود كه این رقم بازهم افزایش یابد.
براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یك تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته می شود.
در این تومار كه توسط خانم 'سوزانا كیلی' یك فعال مدنی مقیم آبردین اسكاتلند پیشنهاد شده، عنوان گردیده است: انگلیس ورود بسیاری از افراد را به این كشور به دلیل اظهارات آنها كه حاوی نفرت بوده جلوگیری به عمل آورده است و بر همین اساس، این اصل، بایستی برای همه افرادی كه رفتار غیرقابل قبول دارند اعم از ثروتمند و یا فقیر و یا ضعیف و غنی به اجرا گذاشته شود.
'جورج آزبورن' وزیر دارایی دولت محافظه كار دیوید كامرون نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست مجلس عوام ، درخواست گسترده مردم كشورش برای ممنوعیت ورود 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوری خواه آمریكا به انگلیس، به دنبال اظهارات نفرت افكنانه علیه مسلمانان، را رد كرده بود.
سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریكا در هفته گذشته در مورد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریكا و نیز اظهاراتش در مورد ترس پلیس انگلیس از مسلمانان این كشور، علاوه بر واكنش مسلمانان داخل و خارج آمریكا، مورد اعتراض مقامات آمریكایی و انگلیسی قرار گرفته است.
وی همچنین از كلان شهرهای لندن و پاریس به عنوان شهرهایی كه اسلام گراها ترس را در برخی از محلات آنها حاكم كرده اند، سخن گفته است.
سخنان وی در مورد اینكه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشته است.
اروپام**4**4190*1552