۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81882362
T T
۰ نفر
رئیس ستاد انتخابات استان همدان: آموزش در انتخابات سرمایه است

همدان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان همدان آموزش در انتخابات را نه هزینه بلكه سرمایه ای برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات دانست.

محمد ابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در همایش آموزشی توجیهی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ویژه كارشناسان انتخابات فرمانداریها و بخشداریهای استان، گفت: بحث آموزش باید جدی گرفته شود چون عوامل اگر خوب آموزش دیده و توجیه شوند، در برگزاری انتخابات مشكلی پیش نمی آید.
وی افزود: براساس سیاستهای وزارت كشور، دوره های آموزشی طبق برنامه ریزی برگزار می شود و در این دوره ها تمامی عوامل باید بخوبی با كار و وظایف خود در انتخابات آشنا شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان اضافه كرد: كارشناسان انتخابات زحمات عمده انتخابات را بر دوش دارند بنابراین باید از همه لحاظ آمادگی كامل داشته باشند.
الهی تبار گفت: مراحل برگزاری انتخابات تعریف شده و ساده است اما حواشی آن و مسائلی كه ممكن است در زمانبندی ها بوجود بیاید، تیزهوشی و ذكاوت خاصی را می طلبد و انتخابات را از حساسیت خاصی برخوردار كرده است.
در این جلسه مربیان ستاد انتخابات استان به آموزش قانون انتخابات به كارشناسان انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها پرداختند.
استان همدان با بیش از یك میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و داشتن 9 شهرستان، با هفت حوزه انتخابیه تعداد 9 كرسی مجلس شورای اسلامی و دو كرسی مجلس خبرگان رهبری را در اختیار دارد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان اسفند ماه امسال در سراسر كشور برگزار می شود.
7526/6993