۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷
کد خبر: 81882459
T T
۰ نفر
نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان خراسان شمالی روز پنجشنبه در فرمانداری بجنورد با ثبت نام آیت الله حبیب الله مهمان نواز آغاز شد.

نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این نام نویسی در گفت و گو با خبرنگاران
استان اظهار كرد: وظیفه خود می داند كه در این دوره از انتخابات نیز شركت كند.
استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یك نماینده است.
به گزارش ایرنا آیت الله حبیب الله مهمان نواز اظهار كرد: هركس می تواند قدمی برای این نظام و اسلام بردارد باید احساس وظیفه كند.
وی با بیان اینكه احساس وظیفه و مسئولیت كرده است افزود: باید تلاش كنیم تا به این ملت خدمت كنیم و از هر راهی كه می توانیم این تلاش را داشته باشیم.
وی مجلس خبرگان رهبری را ركن اساسی در كشور عنوان كرد و گفت: مردم باید تلاش كنند تا فرد شایسته را به این مجلس بفرستند.
وی افزود: مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید شایستگی داشته باشند تا بتوانند به ملت خدمت ارائه دهند به همین منظور مردم باید با دقت در این دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افراد شایسته و با ایمان را انتخاب كنند.
وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست به قانون عمل كنند و آبروی نظام را نبرند.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی برای جمع آوری رای نباید دست به هر كاری بزنند بلكه باید به مردم فرصت دهند زیرا كه آنان خود فرد اصلح و شایسته را انتخاب خواهند كرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست تا افراد با تقوا، مومن، پرهیزگار را انتخاب كنند.
با آغاز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری تا ظهر امروز پنجشنبه فقط یك نامزد ثبت نام كرد.
حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشكیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.
طبق آمار رسمی و سرشماری جمعیت این استان 860 هزار نفر و طبق آخرین آمار ثبت احوال 900 هزار نفر است كه 60 درصد این جمعیت می توانند در انتخابات شركت كنند.
خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشاركتی بیش از میانگین كشوری داشته است.
خراسان شمالی دارای چهار كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشتركا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یك نماینده دارد.
این استان همچنین یك نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
3007/1744