۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵
کد خبر: 81882590
T T
۰ نفر
شكل گيري مشاركت حداكثري در گرو تنوع كانديداهاي انتخابات است

سنندج- ايرنا- رئيس ستاد انتخابات استان كردستان مشاركت حداكثري مردم و برگزاري شكوهمند انتخابات را از اولويت هاي ستاد انتخابات استان ذكر كرد و گفت: شكل گيري مشاركت حداكثري مردم در انتخابات در گرو تنوع كانديداها است.

عليرضا آشناگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از تمامي افرادي كه مي توانند در توسعه كشور و جامعه مفيد باشند و از سوي مردم هم با اقبال مواجه هستند خواست در اين دوره از انتخابات شركت كنند.
او افزود: بدون شك به هر اندازه كه مشاركت مردم در اين رويداد ملي بيشتر باشد درصد خطا در انتخاب هم خيلي پايين خواهد آمد.
معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان با تاكيد بر مشاركت حداكثري مردم اظهار كرد: با توجه به اينكه هم اكنون در فضاي پس از تحريم قرار داريم اميد است با مشاركت با شكوه مردم بتوانيم يك مجلس قوي داشته باشيم.
وي در ادامه با بيان اينكه شب گذشته كار تشكيل هيات هاي اجرايي در 31 حوزه سطح استان به اتمام رسيده است افزود: در مجموع 341 نفر در قالب هيات هاي اجرايي كار انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي را در استان بر عهده دارند.
آشناگر با تقدير از همكاري بسيار خوب دستگاه قضايي و دادستاني در شهرستان هاي مختلف استان براي تشكيل هيات هاي اجرايي اظهار كرد: با توجه به تمهيداتي كه از قبل انديشيده شده است براي برگزاري انتخابات سالم و باشكوه در استان آمادگي كامل داريم.
وي با اشاره به اينكه عوامل اجرايي، آموزش هاي لازم را در راستاي برگزاري انتخابات ديده اند، گفت: مرحله دوم آموزش كارشناسان و متوليان امر از پنجم دي ماه آغاز خواهد شد و مرحله بعدي نيز آموزش اعضاي شعب خواهد بود.
رئيس ستاد انتخابات استان كردستان افزود: تمامي كانديداها و همچنين هواداران آنها بايد تلاش كنند فضاي سالمي را ايجاد كنند به شكلي كه فضاي تبليغاتي، محلي براي طرح، نقد و ارائه برنامه هاي كانديداها به مردم باشد.
آشناگر همچنين از هواداران كانديداها خواست از تخريب همديگر به طور جدي پرهيز كرده و كانديداها نيز از پرداختن به مسائل احساسي دوري نمايند.
به گفته وي نام نويسي داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري همزمان با سراسر كشور از امروز در استان كردستان نيز اغاز شده و تا دوم دي ماه ادامه خواهد داشت.
وي ادامه داد: نام نويسي از داوطلبان مجلس شوراي اسلامي نيز از روز شنبه 28 آذرماه آعاز و همزمان با نام نويسي نيز روند تشكيل هيات هاي اجرايي دنبال مي شود.
استان كردستان داراي دو كرسي نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري و شش كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
7348/1904
۰ نفر