۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81882827
T T
۰ نفر
قطر آمادگی خود را برای تامین نیاز گازی تركیه اعلام كرد

آنكارا – ایرنا – مبارك الشافی سفیر قطر در آنكارا روز پنجشنبه گفت كه كشورش آماده است نیاز تركیه به گاز را به هر اندازه تامین كند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، الشافی گفت: قطر تركیه را كشور دوست و برادر خود می داند و در هر زمینه از جمله انرژی در كنار تركیه قرار دارند.
او با یادآوری اینكه تركیه و قطر یك قرارداد 1.2 میلیارد دلاری در زمینه گاز طبیعی مایع شده منعقد كرده اند، گفت: فراتر از این مقدار، هر قدر كه تركیه لازم داشته باشد، گاز به این كشور صادر خواهد كرد.
سفیر قطر با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری تركیه به دوحه گفت: این سفر زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو كشور شده است.
به دنبال بروز تنش جدی در روابط آنكارا و مسكو، موضوع امنیت تامین گاز تركیه و احتمال اقدام روسیه در تحریم صادرات گاز به تركیه، به صورت مهمترین بحث روز تركیه در آمده است.
روسیه و ایران به ترتیب بزرگترین تامین كنندگان گاز تركیه هستند.
در این میان رژیم صهیونیستی نیز اعلام كرده است كه گفت و گوهایی با تركیه در خصوص صادرات گاز به تركیه دارد كه البته هنوز از آنكارا در این زمینه واكنشی نشان داده نشده است.
روابط تركیه و قطر در دوره اخیر در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نظامی شاهد تحول جدی است و تركیه براساس قراردادی كه در سال گذشته با قطر به امضا رسانده در حال تاسیس و گسترش پایگاه نظامی در آن كشور است.
رسانه های تركیه گزارش كرده اند كه سه هزار نیروی نظامی تركیه در این پایگاه انجام وظیفه خواهند كرد.
خاورم/2011**149

http://www.trtturk.com/haber/turkiye-ne-kadar-dogal-gaz-isterse-hazir-168555.html