۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81883288
T T
۰ نفر
سید حسن خمینی: به صورت مستقل در انتخابات وارد شدم

تهران - ایرنا - سید حسن خمینی یادگار امام (ره) گفت: به صورت مستقل در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شركت كرده ام.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز جمعه پس از نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: در هفته گذشته كه بحث حضور من در انتخابات مجلس خبرگان مطرح شد با سه نوع برخورد نسبت به این مساله مواجه شدم .
یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به این كه گروهی از این امر استقبال كردند و برادر كوچك خود را مورد ملاطفت قرار دادند ، گفت: اقبال خوبی كه در جامعه نسبت به این امر شد بیش از هر چیز نشان از زنده بودن امام (ره) در جامعه است و خداوند را بر این لطف الهی سپاسگزاریم.
سید حسن خمینی خاطر نشان كرد: دوستان دیگری بودندكه به نوعی مساله را نقد كردند كه از آنها هم تشكر می كنم؛ دسته سوم نیز این امر به عنوان یك اختلاف و شكاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی كردند.

*** برای دفاع از مبانی جمهوری اسلامی در انتخابات نام نویسی كردم
سید حسن خمینی افزود: اما درباره دسته كه این امر را به عنوان یك اختلاف و شكاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی كردند باید اشاره كنم كه اساسا حضور من در انتخابات به تبع فرمایشی از امام بزرگوار است كه فرمودند باید تا جایی كه توان داریم از مبانی جمهوری اسلامی دفاع كنیم و همگان را به این امر تشویق كردند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی برای اعتلای نام ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان دادند و گروهی همچون ایثارگران، خانواده شهدا از سلامتی خود گذشتند و گروهی نیز در این مسیر آبروی خود را دادند.
یادگار امام (ره) اضافه كرد: امام (ره) به ما آموختند كه برای حفظ و تقویت و تحكیم جمهوری اسلامی باید از همه اینها گذشت و البته هم بنده اگر كوچك ترین آبرویی دارم در این مسیر گذاشته ام و خواهم گذاشت.
وی گفت: جمهوری اسلامی نه یك كلمه كم و نه یك كلمه بیش است؛ وقتی از امام فرمودند جمهوری به چه معناست اشاره كردند كه جمهوری همان معنای مصطلح است و اسلام هم در قانون اساسی تدوین و چارچوب آن در قالب نظریه ولایت فقیه مطرح شده است كه ما باید نسبت به آن پایبند باشیم و تا پای جان برای تقویت و تحكیم مبانی آن بكوشیم.
یادگار امام خمینی (ره) افزود: همه ما به عنوان شیعیان امیرالمومنین(ع) و پیروان پیامبر(ص) و دلدادگان مكتب سید الشهدا(ع) هیچ راهی برایمان نیست جز اینكه جمهوری اسلامی نه یك كلمه كم و نه یك كلمه بیش را به عنوان آمال و آرزوهای خودمان دنبال كنیم.
وی ادامه داد: من به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام و دست یكایك مردم شریف، جوانان گرانقدری كه در این روزها ابراز لطف و پیوندی دوباره و مستحكم با امام (ره) خودشان برقرار كردند، مراجع و روحانیون و اقشار مختلف مردم را می بوسم و امیدوارم لایق اعتماد مردم باشم.
یادگار امام(ره) با اشاره به این كه ان شاء الله روز انتخابات روز مباركی خواهد بود و از همه انتظار داریم در جهان آشفته كنونی كه هیچ چیزی به اندازه وحدت ملی و در كنار هم بودن مهم نیست ، در كنار هم باشند، افزود، همانطور كه در شعار امسال سال كه رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ چیز از اعتماد، همدلی و همراهی كه شعار امسال رهبر معظم انقلاب مطرح شد مهم تر نخواهد بود.
سید حسن خمینی اظهار امیدواری كرد بتوانیم انتخاباتی خوبی را پیش رو داشته باشیم و آنچه مورد رضای خداوند است عمل كنیم.
سیام*9254**1058**1436
۰ نفر