۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81883803
T T
۰ نفر
آیت الله موسوی جزایری برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام كرد

اهواز- ایرنا - آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده مردم خوزستان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای شركت در انتخابات پنجمین دوره این مجلس نام نویسی كرد.

به گزارش ایرنا آیت الله موسوی جزایری روز جمعه در حاشیه ثبت نام در پنجمین دوره مجلس خبرگان در فرمانداری اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی اظهار كرد: در قانون اساسی چند اصل در فصل هشتم از ماده 107 تا 111 به این مجلس شریف اختصاص دارد كه حول محوریت رهبری و وظایف خبرگان است.
وی اضافه كرد: در سال 58 و زمان تدوین قانون و بازنگری آن به مسئله جایگاه رهبری و ولایت فقیه توجه كردیم.
امام جمعه اهواز با بیان اینكه جایگاهی كه رهبر باید داشته باشد در اصل 109 قانون اساسی قید شده است، گفت: وظیفه مجلس خبرگان احراز وجود این شرایط است و به مردم اعلام می كنند كه شرایط در شخص معین وجود دارد، سپس نامزد رهبری توسط خبرگان تایید می شود.
وی اضافه كرد: بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (ره) با وجود اینكه هنوز پیكر امام راحل بر زمین بود جلسه ای برگزار شد و خبرگان رهبری اظهار نظر كردند و به تاكید آیت الله سید علی خامنه ای را انتخاب كردند.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان تاكید كرد: تمام شرایط مندرج در اصل 109 قانون اساسی را در ایشان دیدیم و اجتهاد مطلق، بینش كامل سیاسی، اجتماعی، شجاعت، مدیریت و بصیرت كه جزو شرایط رهبری است در ایشان بود.
وی افزود: از نظر بینش سیاسی نیز در مساله برجام حاضران اعتراف می كنند كه تنها كسی كه سكان كشتی را در دست داشت و تمام مسئولان امور خارجه و متخصصان سیاسی را هدایت كرده و مواضع قاطع آن راهگشا بود و دشمن را وادار به تسلیم كرد، رهبر بود.
موسوی جزایری اظهار كرد: در طول سال های بعد از وفات امام (ره)، رهبر انقلاب به نحو احسن خطرات زیادی را پشت سر گذاشته و با رهبری ایشان از توفان های زیادی عبور كردیم و امروز هم حقیقت این است كه كسی دیگری غیر از ایشان مدنظر ما نیست و بر حسب تكلیف شرعی خود رهبر را معرفی می كنیم و خدا هم از همه بالاتر است.
وی تاكید كرد: وظایف مجلس خبرگان در قانون مشخص شده و همه بر اساس اصول است و اعضا نیز به تبعیت از آن عمل می كنند.
پیش از این آیت الله عباس كعبی (عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری)، آیت الله عبدالكریم فرحانی (معاون حوزه های علمیه كشور)، آیت الله سیدعلی شفیعی (نماینده فعلی مجلس خبرگان) و حجت الاسلام سیدحسن حسن زاده (امام جمعه موقت اهواز) برای نامزدی در انتخابات این دوره مجلس خبرگان ثبت نام كرده اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
تعداد نمایندگان مردم خوزستان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفت نفر می باشد.
7151/6068