۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۵
کد خبر: 81883910
T T
۰ نفر
سه نفر از فارس براي شركت در انتخابات مجلس خبرگان نام نويسي كردند

شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان شيراز گفت: در دومين روز از زمان قانوني براي نام نويسي از متقاضيان شركت در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، سه نفر از استان فارس نام خود را به ثبت رساندند.

حيدر عاليشوندي، جمعه به ايرنا اظهار داشت: نماينده دو نفر از نامزدهاي شركت در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، امروز (بيست و هفتم آذرماه 94) با حضور در ستاد انتخابات شهرستان شيراز از جانب آنها نام نويسي كردند.
وي گفت: يكي ديگر از نامزدهاي فارس در اين دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز با حضور در ستاد مستقر در وزارت كشور براي حوزه انتخابيه فارس نام نويسي كرد.
آيت الله سيد علي محمد دستغيب كه هم اينك نماينده مردم فارس در چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري است
و همچنين حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن موسوي خراساني امام جمعه آباده،دونفر از نامزدهاي شركت در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان هستند كه نمايندگان آنها امروز (جمعه) در ستاد انتخابات شهرستان شيراز مستقر در فرمانداري اين شهرستان حاضر شدند و از جانب آنها، نامشان را در فهرست داوطبان به ثبت رساندند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالحميد قائدي نيز سومين نفري است كه روز جمعه با حضور در ستاد انتخاباتي مستقر در وزارت كشور، از حوزه انتخابيه فارس براي شركت در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري نام نويسي كرد.
با توجه به برگزاري همزمان دو انتخابات در هفتم اسفند 94، فرمانداري هاي مركز هر استان به عنوان مركز حوزه انتخابيه انتخابات مجلس خبرگان در آن استان تعيين شده اند.
بر اين اساس، نام نويسي و ساير مراحل اجرايي اين دوره از انتخابات در حوزه انتخابيه فارس در فرمانداري شهرستان شيراز انجام مي شود.
هر يك از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان مي توانند با حضور در يكي از مراكز استان براي شركت در اين انتخابات ولو در حوزه انتخابيه ديگر نام نويسي كنند.
فرآيند نام نويسي از داوطلبان عضويت در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري روز پنجشنبه (بيست و ششم آذرماه 94) در سراسر كشور آغاز شد كه در اين روز، نام نويسي در حوزه انتخابيه فارس صورت نگرفت .
نام نويسي براي اين انتخابات در ساعت اداري تا روز چهارشنبه دوم دي ماه 94 در سراسر كشور ادامه دارد.
به گفته زين العابدين نيك مرام معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شيراز، پيش بيني مي شود كه حدود 15 نفر براي شركت در اين دوره از انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابيه فارس ثبت نام كنند.
حوزه انتخابيه فارس پنج نماينده در مجلس خبرگان رهبري دارد.
انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به طور همزمان جمعه هفتم اسفند 94 در سراسر كشور برگزار مي شود.ك/3
2027 /6118