۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81885065
T T
۰ نفر
مراجعه 144 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان و 774 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی

تهران - ایرنا - رییس ستاد انتخابات كشور گفت: تا ساعت 15 امروز 141 داوطلب برای نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و 775 داوطلب برای نام نویسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به وزارت كشور و فرمانداری های حوزه های انتخابیه مراجعه كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، محمد حسین مقیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد 774 نفر كه برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه كردند نام نویسی 244 نفر قطعی شده است.
وی ادامه داد: همچنین از تعداد 141 نفری كه برای نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مراجعه كرده اند نام نویسی 92 نفر قطعی بوده و مابقی در حال تكمیل مدارك هستند.
مقیمی افزود: تا ساعت 15 امروز -28 آذر 1394- 774 نفر برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه انتخابیه و وزارت كشور نام نویسی كرده اند كه از این ها ثبت نام 244نفر قطعی شده و 530 نفر هم در حال تكمیل پرونده و طی مراحل نام نویسی هستند.
وی اضافه كرد: در مورد خبرگان رهبری هم تا ساعت 15 امروز 141 نفر مراجعه كردند كه از این ها ثبت نام 92 نفر تكمیل شده و 49 نفر دیگر هم در حال طی مراحل ثبت نام هستند.
مقیمی ادامه داد: تمام حوزه ها و ستادهای انتخابیه در 31 مركز استان و وزارت كشور از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و در 207حوزه فرمانداری و ستاد كشور برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام به عمل خواهند آورد.

* آمار هنوز تفكیك نشده است
مقیمی گفت: آمار تفكیك شده وجود ندارد و آمار دائما در حال تغییر است و تفكیك آمار مشكل است.

* فقط یك زن برای خبرگان نام نویسی كرده و خبر ثبت نام بانوان در غیر از تهران صحت ندارد
وی در خصوص آمار زنانی كه برای خبرگان رهبری نام نویسی كرده اند نیز گفت: تاكنون یك نفر نام نویسی كرده و خبر اولیه ای مبنی بر نام نویسی زنان دیگری در شهرستان ها داشتیم كه صحت نداشت.

* توافق با شورای نگهبان در استفاده از هیات های اجرایی خبرگان برای مجلس شورای اسلامی
مقیمی همچنین خبر داد: با شورای نگهبان توافق كردیم بتوانیم از هیات های اجرایی مجلس خبرگان كه مراحل قانونی را طی كرده اند برای مجلس شورای اسلامی هم استفاده كنیم و طبق این امر عمل خواهد شد.
وی توضیح داد: 30 نفر را به هیات نظارت معرفی می كنیم؛ یعنی فرمانداری برای مجلس شورای اسلامی 30 نفر را معرفی می كند و همانطور برای خبرگان رهبری یك هیات سه نفره در مرحله نخست 30 نفر را معرفی می كند كه هیات نظارت باید این ها را تایید كند.
مقیمی افزود: هر تعدادی كه تایید شود در مرحله بعد برای مجلس خبرگان رهبری به همان اندازه ای كه رد شده اند مجددا معرفی می كنیم و برای مجلس شورای اسلامی تا دو برابر معرفی می شوند و در نهایت باید اینها بین 20 تا 30 نفر باشند تا از آنها دعوت كنیم.
سیام *9254**9121 /1449 /6084
۰ نفر