۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۴
کد خبر: 81885388
T T
۰ نفر
17نفر در شیراز داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند

شیراز- ایرنا- فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت:‌ در نخستین روز از ثبت نام داوطلبان شركت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 17 نفر از حوزه انتخابیه شیراز نام نویسی كردند.

حیدر عالیشوندی، عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، یك داوطلب با حضور در ستاد انتخابات وزارت كشور نام نویسی كرد و 16 نفر دیگر در فرمانداری شیراز نام نویسی كردند.
وی اظهار كرد:‌ همه افرادی كه امروز (بیست و هشتم آذر 94) نام خود را برای شركت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ثبت رساندند از آقایان هستند.
فرماندار شیراز گفت:‌از 16 نفری كه روز شنبه در ستاد انتخابات شهرستان شیراز داوطلب نمایندگی مجلس شده اند، چهار نفر دارای مدرك دكترا، 11 نفر كارشناسی ارشد و یك جانباز دوران دفاع مقدس با مدرك كارشناسی است.
مهلت قانونی برای نام نویسی از داوطلبان شركت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه از بیست و هشتم آذرماه جاری آغاز شده تا پایان وقت اداری روز چهارم دی ماه 94 ادامه دارد.
هم اینك شمار نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی (نهمین دوره) هفده نفر كه از این تعداد چهار نماینده متعلق به حوزه انتخابیه شیراز است.

** شمار داوطلبان فارس برای شركت در مجلس خبرگان رهبری به چهار نفر رسید
عالیشوندی درباره شمار نامزدهایی كه از حوزه انتخابیه فارس برای شركت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی كرده اند نیز گفت:‌ بنا بر آنچه كه در رسانه های رسمی اعلام شده است و اطلاعات آن از مرجع رسمی هنوز به دست ما نرسیده است، امروز (شنبه) یك نفر در ستاد انتخابات قم برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس نام نویسی كرده است.
وی ادامه داد: هم اكنون ‌شمار داوطلبانی كه برای شركت در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس نام نویسی كرده اند، چهار نفر است.
عالیشوندی گفت: پیش از این سه نفر در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم آذر 94 برای شركت در این انتخابات نام نویسی كردند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز بیان كرد:‌ به داوطلبان هر دو انتخابات توصیه می كنیم كه ثبت نام خود را به روزهای پایانی موكول نكنند و از فرصت پیش رو برای نام نویسی به شكل مناسبی بهره گیرند.
شمار كرسی های استان فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج كرسی است.
نام نویسی از داوطلبان شركت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز بیست و ششم آذرماه آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز دوم دی ماه 94 ادامه دارد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه هفتم اسفندماه 94برگزار می شود.
2027 /6118