۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۶
کد خبر: 81886869
T T
۰ نفر

سازمان ملل از پایان مذاكرات صلح یمن خبر داد

۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۶
کد خبر: 81886869
سازمان ملل از پایان مذاكرات صلح یمن خبر داد

تهران-ایرنا- سازمان ملل اعلام كرد در بحبوحه درگیری های جدید در یمن، مذاكرات صلح میان طرفهای درگیر در یمن پایان یافته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسماعیل ولد شیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن قرار است اواخر امروز یكشنبه در كنفرانس خبری شركت كند.
نشست گروه های یمنی متشكل از نمایندگان گروه های مقاومت یمنی و نمایندگان «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن كه از حمایت ریاض برخوردار است، از روز 15 دسامبر (24 آذرماه) در بی ین سوئیس آغاز شده بود.
رسانه های وابسته به ریاض از آغاز مذاكرات و حتی قبل از آن جنگ روانی به راه انداخته اند و خط خبری خود را به سوی مقصر جلوه دادن انصارالله در صورت شكست مذاكرات ژنو 2 با وجود كارشكنی های طرف حامی ریاض سوق داده اند.
بر اساس گزارش های منتشره، هدف اصلی نمایندگان انصارالله برای شركت در مذاكرات، توقف جنگ و برقراری آتش بس و كمك به مردم بی گناه یمن بوده است اما ظاهراً حامیان دولت مستعفی و فراری یمن تلاش می كنند با جلب حمایت نماینده سازمان ملل، مانع از اجرایی شدن توافق هفت بندی نشست «مسقط» شوند.
اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه دبیر كل سازمان ملل متحد در امور یمن دیروز (شنبه) در حاشیه نشست هایی كه میان هیات صنعا برگزار شد، نگرانی شدید خود را نسبت به نقض آتش بس شكننده در یمن از ائتلاف عربی به سركردگی عربستان، ابراز كرد.
وی در عین حال بر ادامه گفت وگوهای صلح میان طرف های درگیر در بی ین سویس تاكید كرد.
سازمان ملل متحد از روز سه شنبه گذشته آتش بس موقتی را میان طرف های درگیر در یمن اعلام كرد، اما نیروهای مزدور حامی عبد ربه منصور هادی پس از سیطره بر دو منطقه، این آتش بس شكننده را نقض كردند و بمب افكن های سعودی نیز بارها مناطقی از یمن را بمباران كردند.
اروپام**9234**1599
۰ نفر