۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81887816
T T
۰ نفر
آغاز ثبت نام اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از فردا

تهران - ایرنا - رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از ثبت نام اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از فردا (سه شنبه) در سایت labbayk.ir خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی در نشست خبری اظهارداشت: ثبت نام چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از اول دی ماه به مدت یك هفته برگزار می شود.
وی گفت: یكی از ویژگی های خاص این دوره نسبت به دوره های گذشته اعزام و تشرف دانشجویان مجرد دختر نیز است.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویان افزود: بر همین اساس كاروان های ویژه خواهران تدارك دیده شده و آنان به صورت هوایی به كشور عراق اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: قرعه كشی چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان و دانشگاهیان به عتبات عالیات طی همزمان با ولادت پیامبر اكرم (ص) برگزار خواهد شد.
فقیهی با بیان این كه 189 كاروان در دوره قبل به عتبات اعزام شدند گفت: امسال در این دوره 287 كاروان پیش بینی كرده ایم كه 172 مورد آن هوایی و 115 كاروان زمینی خواهند بود.
وی خاطرنشان كرد: امسال 11 هزار و 500 نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
وی افزود: جوان بودن، همراهی روحانیون با كاروان ها، حضور نماینده و عوامل ستاد در كربلا و نجف، حضور مداح، قرائت دسته جمعی در بین الحرمین، زیارت دوره ویژه نجف اشرف و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله ویژگی های این دوره از كاروان های دانشجویی به شمار می رود.
فقیهی اظهارداشت: متاسفانه علیرغم تفاهم نامه ای كه در دوره گذشته با بانك ملت برای اعطای وام به دانشجویان داشتیم این امر صورت نگرفت اما امسال خوشبختانه وام یك میلیونی با سود 4 درصد بانك ملت بدون سپرده گذاری به دانشجویان ارایه خواهد كرد.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه گفت: یكسری از كاروان های اعزامی را هم برای هم اندیشی اساتید طراحی كرده ایم كه طی این مدت اعزام خواهند شد.
وی افزود: همچنین چندین كاروان نیز به روسای دانشگاه های استان های اصفهان، تهران، كرمان، فارس و آذربایجان شرقی اختصاص داده شده كه از روز 2 تا 7 فروردین ماه سال آینده اعزام خواهند شد.
فقیهی ادامه داد: امسال هزینه كاروان های زمینی 970 هزار تومان و كاروان های هوایی حدود یك میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد مدت زمان سفر نیز اظهار كرد: این سفر هفت روزه خواهد بود و افراد برای زیارت شهرهای سامرا و كاظمین باید منتظر پاسخ سازمان حج و زیارت به كاروان ها باشند.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان كرد: اعزام ها از 5 بهمن ماه امسال تا آخر فروردین ماه سال آینده خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات نیز گفت: در این مرحله كه از 19 مردادماه شروع و تا پایان آبان ماه امسال ادامه داشت، حدود 8 هزار نفر از دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان متاهل، دانشجویان پسر و كارمندان دانشگاه ها در قالب 189 كاروان اعزام شدند.
وی افزود: نفرات سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات را 41 درصد بانوان و 59 درصد را آقایان تشكیل می دادند، به گونه ای كه 60 درصد آنان مجرد و مابقی متاهل بودند.
فقیهی ادامه داد: همچنین این نفرات از نظر تحصیلی 61 درصد در مقطع كارشناسی، 24 درصد در مقطع ارشد، 7 درصد در دوره دكتری و 8 درصد در مقطع كاردانی بوده اند.
وی خاطرنشان كرد: 74 درصد اعزامی های سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات برای بار نخست مشرف می شدند.
فراهنگ**9187**9132 ** 1569
۰ نفر