۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱
کد خبر: 81888400
T T
۰ نفر
استفاده چندباره از شناسنامه در انتخابات امسال به صفر مي رسد

گرگان - ايرنا - معاون برنامه‌ريزي و مديريت توسعه منابع انساني سازمان ثبت احوال اعلام كرد: با برنامه ريزي انجام شده و لزوم برخورداري از كارت هوشمند براي دادن راي، امكان استفاده از شناسنامه هاي غير و تكراري در انتخابات امسال به صفر خواهد رسيد.

به گزارش ايرنا محمدابراهيم طريقت روز دوشنبه در آيين تكريم و معارفه مديركل ثبت احوال گلستان اظهار كرد: سوء استفاده از برخي شناسنامه ها و يا استفاده چندباره از آنها از آسيب هاي هميشگي انتخابات در گذشته بود اما با اقدامات سازمان ثبت احوال در سال جاري از هم اكنون سلامت سجلي انتخابات اسفند امسال را مي توان تضمين كرد.
وي در عين حال به جزئيات برنامه ريزي و اقدامات مورد نظر، به جز بحث استفاده از كارت هوشمند، اشاره نكرد.
معاون سازمان ثبت احوال همچنين با تاكيد بر لزوم ارائه هويت واقعي همه افراد و ارائه امضاي ديجيتال از طريق كارت هوشمند بويژه در شرايط كنوني كه بستر فني آن فراهم است، خاطرنشان كرد: استفاده از امضاي ديجيتال و كارت هاي هوشمند امكان سوءاستفاده و جرائم مختلف را به كمترين مي رساند.
طريقت افزود: در زمان حاضر امكان حركت با نقاب هاي گوناگون و جعلي در شبكه هاي اجتماعي امكان پذير است اما مي توان با بسترسازي و فراهم كردن سازوكار لازم از بسياري از مشكلات جلوگيري كرد.
وي اظهار كرد: با گسترش استفاده از فضاهاي الكترونيك و ورود آن به بخش هاي گوناگون جامعه هم اكنون حجم مبادله اطلاعاتي و پولي اين بخش در كشور كمتر از حوزه خدمات نيست.
طريقت بيان كرد: با سرعت دادن به لزوم استفاده از كارت هوشمند و توسعه آن در فضاي مجازي و استفاده از ساير ابزارها همچون امضاي ديجيتال، به دنبال بهسازي اين فضا هستيم و مي خواهيم مانع از برخي بي اخلاقي ها و سوءاستفاده ها شويم.
وي يكي ديگر از فوائد كارت هوشمند را كنترل اطلاعات و مطالب رد و بدل شده در فضاي مجازي عنوان كرد.
معاون سازمان ثبت احوال همچنين گفت: با وجود تلاش دولت براي حل مشكلات اقتصادي و رسيدن به توفيقات متعدد، صدا و سيما با بزرگنمايي برخي مسائل از جمله گراني قيمت هندوانه شب يلدا به دنبال زير سئوال بردن موفقيت ها است.
طريقت افزود: شرايط كنوني كشور در مقايسه با سال هاي قبل از حضور دولت تدبير و اميد مطلوب و اميدوار كننده است اما رسانه ملي بدون توجه به بهبود شاخص ها، موضوعات بعضا كم اهميت را در حد معضلي ملي و دغدغه اي سراسري مطرح مي كند.
معاون سازمان ثبت احوال با يادآوري انتخابات همزمان خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اسفند امسال و نقش اين سازمان در اين رويداد بزرگ سياسي و اجتماعي گفت: تلاش خواهيم كرد در كنار ساير دستگاهها به وظيفه ذاتي خود بخوبي عمل كنيم.
در پايان اين مراسم با تقدير از زحمات علي عادي مديركل پيشين ثبت احوال استان گلستان، حسن وفايي به عنوان مديركل جديد اين اداره معرفي شد.
5132/7331/6203
۰ نفر