۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81889340
T T
۰ نفر
نام نويسي دو نفر براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در رشت

رشت - ايرنا - در چهارمين روز نام نويسي از داوطلبان انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، دو نفر براي مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا از فرمانداري رشت، تا ساعت 12 ظهر امروز (سه شنبه) دو مرد با حضور در فرمانداري رشت، براي نمايندگي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري از اين شهرستان نام نويسي كرده اند.
بر اين اساس، تا زمان حاضر، شمار داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از استان گيلان، با در نظر داشتن ثبت نام 89 داوطلب طي سه روز گذشته، به 91 نفر رسيده است.
نام نويسي داوطلبان نمايندگي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي تا پايان روز جمعه چهارم دي ماه ادامه خواهد داشت.
همچنين در ششمين روز از نام نويسي داوطلبان نمايندگي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري تا زمان حاضر، داوطلبي براي ثبت نام در فرمانداري رشت حاضر نشده است.
صلاحيت داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز از پنجم تا 14 دي ماه توسط هيات هاي اجرايي بررسي مي شود و پس از آن، افراد ردصلاحيت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دي اعتراضشان را ارائه دهند تا هيات هاي نظارت بر انتخابات آنها را بررسي كنند و نتيجه را تا 26 دي به شوراي نگهبان دهند.
شوراي نگهبان نظر نهايي خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد كرد و در مرحله بعدي، اعتراض داوطلبان به اين نظر شورا صورت مي گيرد. اسامي نهايي در 20 بهمن از طرف شوراي نگهبان به وزارت كشور اعلام مي شود و اين وزارتخانه اسامي نامزدهاي داراي صلاحيت را در 27 بهمن به حوزه هاي انتخابيه مي دهد تا فرداي اين روز، فرمانداران اسامي را منتشر كنند.
زمان تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت يك هفته خواهد بود تا با يك تنفس يك روزه در آن، مردم شريف ايران در 7 اسفند با آراي ريخته شده در صندوق هاي راي، نظر خود را درباره آنها اعلام كنند.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
استان گيلان با افزون بر 14 هزار كيلومترمربع و جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي و چهار نماينده در مجلس خبرگان رهبري دارد.ك/3
3019/2007