۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81889374
T T
۰ نفر
سایپا وارد خرید و فروش خودروهای دست دوم شد

تهران- ایرنا- معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از ورود این شركت به بازار خودروهای دست دوم خبر داد و گفت: خودروهای دست دوم تولیدی این شركت توسط نمایندگان مجاز خریداری می شود و بعد از این كه ایرادات فنی خودرو برطرف شد، با گارانتی یك ساله عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تقی زاده امروز(سه شنبه) در نشست خبری به تشریح دو طرح تعویض خودروهای فرسوده و دست دوم پرداخت و افزود: هدف از طرح جمع آوری خودروهای دست دوم، بازسازی مشكلات فنی این خودروها و عرضه دوباره بعد از احراز شرایط استاندارد فنی است.
وی گفت: احراز مالكیت و ورود خودروهای دست دوم به چرخه بازسازی از مزایای این طرح است؛ در این طرح از تجربه های گذشته استفاده و ذینفع خرید و فروش را نمایندگی مجاز تعیین كرده ایم و سایپا تنها وارد نظارت بر ارائه گارانتی می شود.
تقی زاده افزود: در فاز نخست، 100 نماینده برتر از نظر فروش و خدمات، اجازه ورود به این طرح را خواهند داشت و نمایندگان در این طرح مادام العمر نیستند؛ اگر تعهدات را رعایت نكنند در مرحله نخست جریمه و در مرحله بعد، از طرح اخراج می شوند.
وی گفت: براساس این طرح، افرادی كه خودروهای دست دوم خود را عرضه می كنند می توانند خودروهای نو را تحویل بگیرند؛ در این شرایط مشتری از تسهیلات 21 درصد بهره مند می شود این در حالی است كه اگر خودروی خود را در بازار آزاد عرضه كنند و وجه آن را برای خرید خودرو بیاورند باید تسهیلات با نرخ بیش از 30 درصدی دریافت كنند.
وی افزود: در اجرای این طرح هر چه عمر خودروی دست دوم بیشتر باشد، زمان گارانتی و قطعات مشمول گارانتی كاهش می یابد.

** تسهیلات 19.5 درصدی در طرح تعویض خودروهای فرسوده
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا همچنین از طرح تعویض خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: این طرح با هدف كاهش آلودگی هوا،‌ مصرف سوخت و آمار تصادفات از امروز آغاز می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر 17.5 میلیون خودرو در كشور تردد می‌كنند كه از این تعداد 16.5 میلیون بنزینی و یك میلیون دستگاه خودرو نیز دوگانه سوز هستند.
تقی‌زاده گفت‌: ایجاد آلودگی توسط خودروهای كاربراتوری نسبت به خودروهای انژكتوری 20 برابر است؛ این در شرایطی است كه هم اكنون 17 هزار تاكسی كاربراتوری تردد می‌كنند، بنابراین اگر یك خودروی كاربراتوری را با یك خودروی مطابق با استاندارد یورو 4 جایگزین كنیم، مصرف سوخت نصف می‌شود و تولید آلودگی آن20 درصد كاهش می‌یابد.
وی افزود: در این طرح از امروز متقاضیان می‌توانند در 100 مركز اسقاط ثبت‌نام كنند.
تقی‌زاده گفت: در این طرح میزان تسهیلات را نسبت به گذشته افزایش داده‌ایم و سقف آن را به 16 میلیون تومان رسانده‌ایم و همچنین مدت زمان بازپرداخت را تا 48 ماه و نرخ سود را 19.5 درصد در نظر گرفته‌ایم.
وی گفت: در فاز نخست خودروهای 131 ، 111، تیبا یك ، تیبا دو ، وانت 151 و انواع وانت‌ نیسان عرضه می‌شود و در فاز دوم خودروهای ال 90 ، انواع برلیان و ساندرو توسط نمایندگی‌های فعال‌تر عرضه خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: از سال 1385 تاكنون 350 هزار دستگاه خودرو فرسوده با خودرو نو جایگزین شده‌اند.
وی گفت: بر اساس طرحی كه از امروز اجرای آن آغاز شده است، خودروهای سواری با عمر 20 سال و بیشتر و همچنین خودروهای وانت با عمر 15 سال و بیشتر، قابل اسقاط هستند؛ همچنین ارزش گواهی اسقاط 2.5 میلیون تومان تعیین شده است.
وی در مورد زمان تحویل خودروها نیز گفت: تحویل خودروها به طور متعارف 30 روز بعد از تكمیل پرونده انجام می‌شود، در این طرح نیز بعد از اعتبارسنجی خودروها به طور امانی برای نمایندگی‌ها ارسال می‌شوند.
وی در مورد تامین مالی این طرح نیز گفت: در این طرح تسهیلات را خودروسازی می‌دهد و منابع توسط گروه سایپا تامین شده است.
وی در مورد اقساط شركت‌كنندگان در این طرح گفت: تسهیلات به میزان 50 درصد قیمت خودرو خواهد بود و در دوره‌های سه، چهار و 6 ماهه حداكثر تا 48 ماه بازپرداخت خواهد شد؛ با این احتساب برای خودرو سایپا 111 اگر تسهیلات را 10 میلیون تومان در نظر بگیریم، متقاضیان ماهانه باید حدود 650 هزار تومان قسط پرداخت كنند.

** تحویل 30 هزار دستگاه خودرو از طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در مورد طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی نیز گفت: تاكنون 30 هزار دستگاه در ارتباط با این طرح تحویل داده شده است؛ در حال حاضر روزانه 2 تا 3 هزار تائیدیه از طرف بانك به نمایندگی‌ها ارسال می‌شود و علاوه بر 30 هزار دستگاه تحویل داده شده، 15 هزار دستگاه نیز به طور امانی به نمایندگی‌ها تحویل داده شده است.
وی اضافه كرد:‌ سرعت ثبت‌نام و مراجعه مردم در این طرح، به نوعی غافلگیری را در فرآیند اجرا ایجاد و زمانبندی را دچار مشكل كرد اما با این حال به محض رسیدن تائیدیه بانك، خودرو فاكتور می‌شود.
تقی‌زاده گفت: در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی، گروه خودروسازی سایپا 61 هزار و 500 دستگاه خودرو ثبت‌نام كرد كه حدود 48 هزار دستگاه انواع پراید و تیباست.
اقتصام**9189**9132 ** 3053** 2023
۰ نفر