۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81891138
T T
۰ نفر
امضای 75هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در كرمان

كرمان - ایرنا- استاندار كرمان از سیاست های دولت یازدهم درحوزه سرمایه گذاری و توسعه استان را جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و احترام به كارآفرینان عنوان كرد و گفت: 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در این استان امضا شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در آیین آغاز ساخت مجتمع گردشگری و رفاهی در سیرجان افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری قدم های بزرگی در استان برداشته شده كه یكی از آنها بهسازی و مرمت بازار كرمان برای اولین بار در جمهوری اسلامی بوده است.
وی بیان كرد: بازسازی بافت قدیم، آغاز بازسازی باغ بیرم آباد، افتتاح باغ فتح آباد و آغاز مرمت خانه خشتی حاج آقا علی رفسنجان نیز انجام شده است.
وی به تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اشاره كرد و گفت: این شهر به عنوان یك برند مطرح شده است.
استاندار كرمان با اشاره به آنچه بروكراسی مزمن اداری نامید، افزود: این امر مانع پیشرفت است كه ربطی به دولت هم ندارد.
وی تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج از توابع جنوب استان را اقدام جسورانه مدیریت عالی دولت و چهار وزیر دانست و گفت: این شهرستان به بنیاد مستضعفان واگذار و توسعه قلعه گنج با تمركز بر توانمندی مردم و ظرفیت های موجود آغاز شده است.
رزم حسینی بیان كرد: دولت ها ماموریت هدایت توسعه را بر عهده دارند و خودشان ماموریت توسعه یافتگی ندارند اما در حال حاضر دولت را توسعه داده ایم.
وی گفت: توسعه مربوط به شركت های توانمند غیر دولتی است و دولت باید مسیر این توسعه را تسهیل كند.
استاندار كرمان به ارتقاء رتبه كسب و كار استان نیز اشاره كرد و گفت: سال گذشته 720 میلیون دلار ماشین آلات خط تولید وارد استان شده و این استان رتبه اول صادرات را نیز داشته است.
وی بر تكریم سرمایه گذار تاكید كرد و افزود: باید از سرمایه گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی یاد كرد كه از جان، مال و آبروی خود برای توسعه استفاده می كنند.
رزم حسینی از امنیت موجود در جمهوری اسلامی به عنوان یك امنیت پایدار یاد كرد و گفت: هر جا حقایق را با مردم در میان گذاشته ایم مفید بوده و سود برده ایم و از آنجا كه دولت یازدهم دولت راستگویان است امیدواریم همواره با همدلی همراه مردم باشیم.
وی اظهار كرد: مردم باید براساس خدمت، گروه های سیاسی را مورد قضاوت قرار دهند.
**توسعه امید در كشور
وی همچنین گفت: با رای مردم در 24 خرداد 92 فصل جدیدی در توسعه كشور رقم خورد و دولت یازدهم امید را در جامعه و بین مردم توسعه داد.
استاندار كرمان گفت:دولت یازدهم با آگاهی از مناسبات جهانی مصمم شد بر اساس هدایت های رهبر معظم انقلاب، قفلی كه 13 سال در روابط بین الملل بسته شده بود را باز كند و موفقیت ها و توفیقات بسیار خوبی در این عرصه به دست آورده است.
وی گفت: این توفیقات به گونه ای بود كه قدرت های جهانی را وادار به مذاكره با دولت كرد و موجب شد ایران بتواند از حقوق هسته ای خود دفاع كند.
وی بیان كرد: تاریخ، شهادت می دهد كه تیم مذاكره كننده، رئیس جمهوری، هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم موجب این توفیقات شد.
استاندار كرمان به نقش دولت تدبیر و امید در كاهش تورم اشاره كرد و گفت: یادمان نرفته كه چه آشفتگی در بازار ایران وجود داشت و امروز می بینیم چه آرامشی با رای مردم در جامعه حاكم شده و نمی توان به رای مردم بی تفاوت بود.
وی انتخابات هفتم اسفند را بسیار مهم خواند و افزود: امیدواریم مردم با حضور حداكثری خود پشتوانه نظام برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی باشند.
رزم حسینی به تدوین منشور همدلی و همزبانی در كرمان اشاره كرد و گفت: تمامی فعالان سیاسی این منشور را امضا كرده اند و تاكنون نیز كمترین چالش سیاسی را داشته ایم و همه گروه های سیاسی توانسته اند برنامه های خود را در چارچوب قانون برگزار كنند.
وی تصریح كرد: فعالان سیاسی با عقلانیت، برادری و اخوت در كنار یكدیگر رقابت می كنند.
*مجتمع رفاهی و گردشگری سیرجان در زمینی به مساحت 27 هزار و 128 متر مربع و با 62 هزار متر مربع زیربنا احداث می شود كه شامل 82 اتاق دو نفره، 16 سوئیت، 20 اتاق تك نفره، اتاق ویژه معلولان، لابی، رستوران، كافی شاپ، سالن همایش و نمایشگاهی خواهد بود.
7440/3028/1042
۰ نفر