۲ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81891423
T T
۰ نفر
منتجب نيا: انتخابات مظهر اراده و تجلي حضور مردم در عرصه تعيين سرنوشت است

تهران - ايرنا - قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: انتخابات هم مظهر اراده مردم و تجلي حضور مردم در عرصه تعيين سرنوشت و هم ميدان رقابت بين گروه هاي سياسي، فعالان سياسي و عصاره هاي فضيلت ملت است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، حجت الاسلام منتجب نيا روز چهارشنبه پس از نامنويسي براي خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران افزود: اين روزها روزهاي بسيار حساس و سرنوشت سازي است كه پشت سر مي گذاريم؛
وي اظهار كرد: از يك سو خبرگان كشور و عصاره هاي ملت آماده مي شوند كه خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند و به وزارت كشور و واحدهاي تابعه براي نام نويسي مجلس و خبرگان مراجعه مي كنند تا پس از تاييد صلاحيت ها وارد عرصه رقابت انتخاباتي شوند.
منتحب نيا گفت: از سوي ديگر هم گروه ها و تشكل هاي سياسي، فعالان سياسي مدت هاست فعاليت خود را آغاز كرده اند و مشغول برنامه ريزي هستند كه در انتخابات شركت و دين خود را به ملت ادا كنند.
وي افزوئد: اين جريان ها در حال بررسي هستند بين نامزدها و از شخصيت هاي مورد نظر دعوت مي كنند كه نامزد شده، ثبت نام كرده و وارد صحنه شوند و مردم هم رفته رفته خود را براي ايام انتخابات آماده مي كنند براي روز اخذ راي كه روز تعيين سرنوشت است.

* انتخابات براي همه امتحان است
وي ادامه داد: انتخابات به فرمايش حضرت امام براي همه امتحان و وسيله آزمايش است؛ هم براي دولت و هم براي هيات هاي نظارت بر شوراي نگهبان و هم براي نامزدها و هم هواداران و طرفداران نامزدها از احزاب و تشكل و جناح هاي سياسي و هم براي ملت كه در اين عرصه آزمايش چگونه روسفيد و موفق و پيروز خارج شوند.

* اگر همه نيايند ضرر مي كنيم
منتحب نيا ادامه داد: اگر حضور همه نباشد به ضرر ملت و نظام بوده و تمام جريان ها زيان مي كنند.
وي تاكيد كرد: خبرنگاران در فراهم كردن اين شرايط و اين زمينه همه تلاش كنند، از دولت مي خواهم با تلاش هاي گسترده اي كه دارد و شوراي نگهبان و هيات هاي نظارت كه اين اميد را در مردم افزايش دهند تا آنها با عشق و علاقه وارد صحنه شوند.
اين فعال حزبي افزود: كمتر عرصه اي وجود دارد مانند انتخابات كه انسان ها در آن آزمايش شوند تا همبستگي خود را به بهترين نحو به منصه ظهور برسانند.
منتحب نيا گفت: از آنجا كه به تعبير رهبري راي مردم حق الناس است ، همه بايد نسبت به حق الناس رعايت و پاسداري كنند.
وي ادامه داد: از آنجا كه ايران متعلق به همه ايرانيان و نه شخص، گروه و جناح خاصي مي باشد، آنهايي هم كه نظام را قبول ندارند بايد براي حفظ كشورشان و توسعه و تعالي نظام و ملتشان وارد صحنه شوند و از آن جهت، حضور در انتخابات مهم و موثر است.
اين فعال سياسي با بيان اين كه بايد تلاش كنيم زمينه را براي حضور باشكوه و حداكثري مردم در صحنه انتخابات فراهم كنيم افزود: به هر شكلي دولت، هيات هاي اجرايي، هيات هاي نظارت و رسانه هاي گروهي، مكتوب، صدا و سيما، مطبوعات و رسانه هاي مجازي با تريبون هايي كه هست همه بايد تلاش كنند زمينه اميدواري، اعتماد و در نهايت حضور حداكثري مردم را در انتخابات فراهم كنند.
وي گفت: امروز نياز به وحدت، انسجام ملي و حضور و مشاركت حداكثري همه ملت پاي صندوق را داريم و كسي نبايد تصور كند كه اگر مردم حضور نيابند جناحش بر جناح رقيب پيروز مي شود كه اگر حضور مردم پررنگ نباشد به زيان همه است.
منتحب نيا گفت: تلاش كنيم در ايجاد فضاي صميمي كاري، سخني و حركتي بر خلاف اخلاق صورت نگيرد. مي شود رقابت سياسي در عين رعايت اخلاق را محقق كنند.
وي ادامه داد: طرفداران نامزدها اعم از طرفداران، جناح ها و گروه هاي سياسي بايد مراقبت كنند فرهنگ رقابت سالم سياسي را به جامعه منتقل كنند و خودشان خداي ناخواسته رفتاري مغاير با اخلاق اسلامي و موازين ديني نداشته باشند.
6084*1058*1497 /1449
۰ نفر